لیز تراس: تا بیرون راندن روسیه از اوکراین به تحریم ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که دولت این کشور مصمم به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تا زمانی است که مسکو به طور کامل از اوکراین خارج شود.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس سه‌شنبه (۲۱ ژوئن) گفت که دولت این کشور مصمم به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است و تا زمانی که مسکو به طور کامل از اوکراین خارج نشود، به این کار ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، تراس در پارلمان انگلیس گفت: مصمم هستیم تسلیحات بیشتری ارائه کنیم، تحریم‌های بیشتری اعمال کنیم و از اوکراین برای بیرون راندن روسیه از قلمرو خود حمایت کنیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت روز چهارشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد تا در مورد گزینه‌هایی برای کمک به خروج غلات از شهر بندری «اودسا» در اوکراین گفت‌وگو کند و افزود تنها چند هفته برای یافتن راه‌حل زمان وجود دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه (۲۷ خرداد) گفت در حالی که لندن می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد، هیچ راهی برای بهبود روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد. وی که با شبکه «بی‌بی‌سی» درباره وضعیت وخیم روابط میان روسیه و انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: فکر نمی‌کنم هیچ فضایی برای مانور دادن وجود داشته باشد چون هم بوریس جانسون نخست‌وزیر و هم لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس آشکارا گفته‌اند «ما باید روسیه را شکست دهیم. ما باید روسیه را به زانو در آوریم».

همچنین در اکوایران ببینید : قیمت بیت کوین و طلا در آینده نزدیک

انگلیس از جمله کشورهایی است که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال کرده است. علاوه بر آن، لندن تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده است.

لیز تراس ماه پیش گفت که اقدامات روسیه در اوکراین باید با زور جواب داده شود. وی در اظهاراتی ضد روسی گفت: ما باید در این موضوع مصمم باشیم که پیروزی اوکراین با کمک‌های نظامی و تحریم‌ها را تضمین کنیم. حالا دیگر نمی‌توانیم پایمان را از روی پدال گاز برداریم.

لندن فوریه گذشته، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. روسیه نیز ماه آوریل در اقدامی مشابه، جانسون، تراس و دیگر مقام‌های ارشد دولت انگلیس را به دلیل «اقدامات خصمانه بی‌سابقه» تحریم کرد. این مقام‌های انگلیسی از ورود به سرزمین‌های روسیه منع شده‌اند.

 آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در روسیه حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از مردم این کشور موافق عملیات ارتش روسیه در اوکراین هستند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه»، ۶۸ درصد شهروندان روسیه موافق عملیات نظامی ویژه در اوکراین هستند و ۲۲ درصد نیز گفتند که از آن حمایت نمی‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.