تخت روانچی: رژیم صهیونیستی نماد نژادپرستی و نفرت پراکنی است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی به درستی به اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و نفرت پراکنی شناخته شده و تلاش نماینده این رژیم برای جنجال آفرینی و دروغ پردازی رسانه‌ای علیه دیگران، نمی‌تواند این سیاست‌ها را مخفی کند.

در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور گرامیداشت ۱۸ ژوئن، روز جهانی مقابله با نفرت پراکنی برگزار شد، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود با استقبال از نامگذاری این روز و با اشاره به روند روزافزون اسلام هراسی در جهان، گسترش اهانت به افراد بر مبنای عقاید دینی افراد را چالش اساسی برای ترویج همزیستی مسالمت آمیز و بردباری بین ملت‌ها خواند. 

وی اظهار داشت: گسترش نفرت پراکنی، تبعیض و خشونت باعث تحمیل رنج‌هایی بزرگ به جوامع مسلمان در کشورهای مختلف شده است. این روند در سایه بی عملی برخی دولت‌ها در مقابله با اقدامات گروه‌های ضداسلامی و ترویج آن توسط رسانه‌های ضد اسلامی منجر به وقوع اقداماتی سیاسی نظیر محدودیت حجاب، قرآن سوزی، توهین به نمادهای دینی در برخی از کشورها شده است. 

وی بر ضرورت توجه ویژه به موضوع آزار زنان و دختران مسلمان به دلیل پوشش حجاب آنها تاکید کرد و اظهار داشت: چنین گرایش‌های مبتنی بر اسلام‌هراسی محیطی مساعد برای خشونت و افراط‌ گرایی خشونت آمیز ایجاد کرده است که تهدیدی جدی برای انسجام اجتماعی و همچنین امنیت و رفاه همه جوامع است.

نماینده دائم کشورمان ضمن رد اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این رژیم به درستی به اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و نفرت پراکنی شناخته شده و تلاش نماینده این رژیم برای جنجال آفرینی و دروغ پردازی رسانه‌ای علیه دیگران، نمی‌تواند این سیاست‌ها را مخفی کند.

براساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که سال گذشته به تصویب رسید، ۱۸ ژوئن به عنوان روز جهانی مقابله با نفرت پراکنی نامگذاری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.