اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال از کار می‌افتد

فردا پس از ۲۷ سال اینترنت اکسپلورر در نسخه های مختلف ویندوز از کار می افتد. کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگز نخواهند بود و زمانیکه بخواهند از نسخه ۱۱ این مرورگر استفاده کنند، به طور خودکار مرورگری مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج باز می‌شود.

یکسال قبل بود که مایکروسافت خبر از پایان پشتیبانی از این مرورگر در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) داده بود. ویندوز اکسپلورر در ویندوز ۱۱ جایی ندارد و کاربران نسخه های قدیمی تر ویندوز هم از فردا دیگر به این مرورگر دسترسی نخواهند داشت. البته باید گفت که برخی از نسخه های خاص و خیلی قدیمی ویندوز که محبوبیتی بین کاربران ندارند، از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی خواهند کرد.

با وجود اینکه این مرورگز بازنشسته شده اما هنوز هم کسب و کارهایی در جهان هستند که از آن استفاده می کنند و برای دسترسی به برخی از قابلیت ها در تعدادی از سازمان ها هنوز هم باید سراغ این مرورگر قدیمی رفت. اما از فردا که این مرورگر به حالت خاموش در می آید، تکلیف کاربران چیست؟

مایکروسافت برای این موضوع هم فکری کرده و در مرورگر جدید اج، حالت اینترنت اکسپلورر را قرار داده تا کاربران بتوانند از سرویس هایی که با این مرورگر سازگاری دارند استفاده کنند. به گفته مایکروسافت از این حالت تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید به به مسیر edge://settings/defaultbrowser رفته و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنند. سپس مرورگر را بسته و دوباره باز کنید.

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.