آمریکا: مطمئنیم کره شمالی برای آزمایش اتمی آماده شده است

وزیر خارجه آمریکا با ادعای آماده‌شدن کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی، گفت با متحدان واشنگتن برای پاسخ دادن به این اقدام احتمالی در گفتگو هستند.

 بعد از گمانه‌زنی‌های مختلف درباره احتمال انجام آزمایش اتمی توسط کره شمالی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز این ادعاها را تکرار کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بلینکن پس از دیدار با «پارک چین» وزیر امور خارجه کره جنوبی در واشنگتن مدعی شد: «آگاه هستیم که کره شمالی برای آزمایش‌های اتمی آماده شده است و در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه هستیم».

وی در این‌باره توضیح داد: «ما می‌دانیم که کره شمالی برای چنین آزمایشی آماده شده است. ما این موضوع را بسیار هوشیارانه دنبال می‌کنیم. ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای نزدیک خود، از جمهوری کره و ژاپن، و دیگران هستیم تا آماده هرگونه تحولی باشند».

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آزمایش‌های اتمی کره شمالی برای منطقه خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خواهد بود، اظهار داشت: «ما آماده هستیم که هم در کوتاه‌مدت و هم درازمدت تعدیل‌هایی را برای حضور نظامی خود انجام دهیم».

بر اساس این گزارش، بلینکن انجام احتمالی هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی را ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از پیونگ‌یانگ خواست از چنین اقداماتی خودداری کند و به پیشنهاد بازگشت بدون پیش شرط به میز مذاکره پاسخ مثبت دهد.

وی ادعا کرد: «من قبلاً گفته‌ام و اکنون نیز تکرار می‌کنم که ما هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی نداریم».

کره شمالی حداقل ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی در سال جاری انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.