جزئیات گفتگوی مقام آمریکایی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد بارابارا لیف دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و درباره مسائل منطقه و امنیت این رژیم گفتگو کرد.

بخش خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد باربارا لیف دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و تام نایدز سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی امروز با بنی گانتز وزیر دفاع رژیم اسرائیل دیدار کردند تا در مورد" تهدیدها و فرصت های امنیتی منطقه ای" گفتگو کرده  و بر "تعهد قاطع آمریکا به صلح و امنیت اسرائیل" تاکید کنند.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی پیش از این دیدار با با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به منظور معرفی باربارا لیف به عنوان دستیار جدید وزارت خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که  باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، ۱۱ تا ۱۴ ژوئن به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری سفر خواهد کرد.

 در این بیانیه آمده است وی قرار است با شرکای اسرائیلی و فلسطینی در مورد طیف وسیعی از اولویت ها، از جمله تعمیق همکاری دوجانبه آمریکا با اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، روابط اسرائیل و فلسطین و حمایت آمریکا از راهکار دو کشوری گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای ایران و بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی و مداخلات خود در منطقه، مدعی شده است این مقام آمریکایی همچنین در خصوص بازدارندگی از "فعالیت های منطقه ای تهاجمی ایران" رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، این مقام آمریکایی همچنین قرار است درباره "حمایت از ادغام اسرائیل در منطقه گسترده تر خاورمیانه" رایزنی کند.

دولت جو بایدن در حالیکه همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه ای دارد، در اقدامی نمایشی دفتر امور فلسطینیان را از سفارت این کشور در سرزمین های اشغالی جدا کرده است.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس در گزارشی نوشت: دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قرار دادن دفتر رسیدگی به امور فلسطینی ها در داخل سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را لغو کرد و این دفتر را جدا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.