لیست داروها و وسایل ممنوعه در سفر به سرزمین وحی

فرمانده پلیس فرودگاه‌های هرمزگان به زائران اعزامی سرزمین وحی توصیه کرد از به همراه داشتن مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و اشیاء غیر مجاز پرهیز کنند.

سرهنگ رضا جباری صبح امروز (۲۳ خردادماه) در تشریح این خبر، افزود: در صورت مشاهده هر گونه مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و اشیاء غیر مجاز در گیت‌های بازرسی در هنگام اعزام از خروج این افراد جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جباری پلیس عربستان در صورت مشاهده مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه رفتار سختگیرانه دارد افزود: به همراه داشتن قرص و مواد مخدر مجازات سنگینی به همراه دارد، برای این افراد پرونده قضائی تشکیل و در موارد خاص حبس ابد یا اعدام نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های هرمزگان با بیان اینکه زائران برای استفاده شخصی از دارو باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند، تصریح کرد: ۱۴ قلم دارو جزء آرامبخش، خواب آور و کدئین دار و حتی داروی گیاهی شیرین بیان که از نظر شباهت ظاهری با مواد مخدر یکسان است برای پلیس عربستان ناشناخته است و برابر قانون آن کشور جرم است.

سرهنگ جباری عنوان کرد: حمل مواد اسیدی مانند ترشی، انواع مایعات، اسپری کپسول گاز، مواد محترقه و آتش زا، اشیاء برنده و یا اسباب بازی‌هایی که به شکل سلاح هستند به داخل هواپیما ممنوع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.