علم‌الهدی: حادثه قطار و متروپل قابل گذشت نیست/ مسئولان از وقوع دوباره حوادث جلوگیری کنند

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ۲۰ خرداد مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مسعود حضرت ثامن‌الحجج (علیه‌السلام)، به حوادث ناگوار رخ داده اخیر در کشور اشاره و اظهار کرد: حادثه جانگداز تصادف قطار که متأسفانه عده‌ای از زوار امام هشتم از بین رفتند و بعضی نیز مصدوم شدند، باعث تأثر شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال عزیزانی که در مسیر زیارت امام هشتم به این آسیب مبتلا شدند را در ردیف شهدای اسلام و برادران و خواهرانی که دچار جراحت شده و آسیب دیدند را در زمره جانبازان فداکار اسلام محسوب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: جریان حادثه آبادان، قضیه قطاری که از مشهد برمی‌گشت و یک حادثه دیگر که در شهر ما اتفاق افتاده که طبیعی نیست، حادثه‌ای است که ندادنم‌کاری یک انسان این حادثه را به وجود آورده و باید پیگیری شود.

وی با بیان این‌که گفته‌اند یک راننده که حالت عادی نداشته بیل مکانیکی خود را روی ریل قرار داده، اضافه کرد: مگر خط ریل آزاد است و نگهبان ندارد؟ یک نفر بیاید جان ۲۲ انسان را بگیرد و ۸۰ نفر را زخمی کند؟ این یک جریان قابل گذشت نیست، این موضوع نه تنها قابل بررسی است بلکه قابل پیگیری از افراد و ابعاد مختلف است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در حوادث طبیعی ممکن است صدها نفر از بین بروند اما این حادثه که پای یک انسان وسط است، متفاوت است، داستان ساختمان آبادان هم از همین مقوله است، قابل گذشت نیست و امیدواریم مسئولان ما نه تنها پای پیگیری علل حادثه بلکه پای پیگیری جلوگیری از وقوع دوباره این حوادث باشند.

وی با انتقاد از روحیه ولنگاری و باری به هر جهت بودن در برخی مسئولیت‌ها، گفت: این روحیه در همه کارها نه تنها مسائل شرعی بلکه در مسئولیت‌ها بسیار روحیه مضری است به‌خصوص برای نسل جوان ما که اگر این‌طور بار بیایند، خیلی سخت است؛ عزیزان ما مخصوصاً در مسئولیت‌های فرهنگی سعی کنند این روحیه ولنگاری، رخوت و سستی را از افراد بگیرند.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن قدردانی از تلاش‌های خادمان حریم رضوی در پاسداشت مقام این امام معصوم و خادمی زائران بارگاه منور رضوی، بیان کرد: خادم امام رضا (ع) عزت و عظمت زیادی دارد که از همه خدمات و زحمات مخلصانه آنان به وظیفه عشق ولایی‌مان متشکریم.

وی به نقش امام رضا (ع) در تداوم خط امامت اشاره کرد و گفت: وجود مقدس امام هشتم در تمام عرصه زندگی‌شان گرفتار شیطنت‌ها و فتنه‌ها بودند زیرا مأمون از اساس با امامت دشمن بود و قصد داشت ریشه امامت را بکند اما اگر وجود مقدس امام رضا (ع) نبودند و فتنه‌های مأمون را برملا نمی‌کردند، امامت از بین می‌رفت و منقطع می‌شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.