درخواست اسرائیلی ها نسبت به اقدامات بیشتر علیه ایران

به گزارش رویترز، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی واکنش نشان دادند.

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی اتمی واکنش نشان دادند.

در همین ارتباط، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای به اقدام جهت دار شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران واکنش نشان داد و مدعی شد: «این یک قطعنامه مهم است که چهره ایران را آشکار می‌کند.»

بنت با ادعای این که اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای همکاری کردند، همچنین مدعی شد: «اگر ایران به فعالیت‌هایش ادامه دهد، پرونده ایران باید به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود.»

علاوه بر بنت، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به اقدام ضدایرانی شورای حکام واکنش نشان داد و در بیانیه خود ادعا کرد: «آژانس گام مهمی برای محکوم کردن ایران برداشت، چون ایران صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.»

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی همچنین خواستار آن شد تا علاوه بر محکومیت، جامعه بین‌المللی هم علیه آن چه او تجاوزات ایران خواند، همکاری کند.

واکنش مقامات تل آویو پس از تصویب قطعنامه ضدایرانی و پیشنهادی آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته است. قبل از آن رویترز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند.

همچنین گفته شده است که قطعنامه ضدایرانی شورای حاکم پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق و ۳ رأی ممتنع شامل هند، لیبی و پاکستان در کنار آرای مخالف روسیه و چین به تصویب رسیده است.

همچنین حساب توئیتری سفارت فنلاند در وین اتریش در گزارشی از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «شورای حکام، از ایران خواست تا تمام مسائل پادمانی باقیمانده را برای رضایت آژانس حل و فصل کند.»

به گفته نماینده فنلاند در نشست شورای حکام، این شورا از تلاش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با مسئله هسته‌ای ایران حمایت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.