خاطره ناطق نوری از شوخی با مرحوم محمود دعایی

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت: مرحوم دعایی گرچه نسبت به مسائل سیاسی نظر خود را داشت ولی آن‌قدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی‌گنجید.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در یک پیام صوتی در مراسم بزرگداشت مجازی درگذشت سیدمحمود دعایی در کلاب هاوس، اظهار کرد: از اینکه به دلیل سفر توفیق شرکت در مراسم تشییع این روحانی وارسته و شایسته‌ را نداشتم متاسفم. کاش شرایط جسمی به من اجازه می‌داد تا دین خود را در یک سخنرانی به این دوست بزرگوار ادا می‌کردم.

وی افزود: انصافاً آقای دعایی نمونه یک انسان خودساخته، مسلمان به معنای واقعی کلمه و یک شیعه به تمام معنا بود. او یک روحانی متواضع، خوش‌اخلاق، ساده‌زیست و خوشبین به انسان‌ها و رئوف و مهربان بود.

ناطق نوری یادآور شد: او گرچه دارای اندیشه و بینش خاص بود و نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی و سیاست خارجی و داخلی نظر خود را داشت ولی آن‌قدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی‌گنجید.

وی در پایان اظهار کرد: جمله‌ای را به شوخی به آن مرحوم می‌گفتم که اینجا هم نقل می‌کنم؛ به او می‌گفتم آقای دعایی اگر روز قیامت شما و مرحوم آیت‌الله انواری را مأمور بهشت و جهنم انسان‌ها کنند به خاطر خوش‌نفسی و نگاه مهربانانه‌تان به انسانها، هیچ‌کس را به جهنم نمی‌فرستید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.