موافقت با  بودجه 100 میلیارد یورویی نوین سازی ارتش آلمان

پارلمان آلمان با بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای نوین سازی نیروهای مسلح این کشور موافقت کرد.

پیش از رای گیری در پارلمان، «کریستین لامبرخت» وزیر دفاع آلمان گفت: «امنیت هزینه دارد و آلمان باید قادر باشد از ارزش‌های خود به شیوه‌های نظامی دفاع کند».

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان نیز گفت:‌«آلمان به متحدان ناتو و اروپایی، تقویت نیروهای مسلح خود را مدیون است و این نیروها سال‌ها با عدم سرمایه‌گذاری مواجه بوده است».

وی در ادامه گفت: «ما در لحظه‌ای قرار داریم که آلمان در جایی است که می‌گوید زمانی که اروپا به ما نیاز دارد، ما اینجا هستیم و اروپا در حال حاضر به ما نیاز دارد».

همچنین صدراعظم آلمان  به تازگی به رسانه‌های این کشور گفت که ارتش آلمان چندی دیگر به بزرگترین ارتش اروپا در میان اعضای ناتو تبدیل می‌شود. «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در این باره گفت،  برنامه آلمان برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۷.۳۵ میلیارد دلار) در ارتش این کشور به برلین اجازه می‌دهد تا نیروی رزمی خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

صدراعظم  آلمان در ماه فوریه، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، پیشنهاد ایجاد صندوق ویژه نظامی را داده بود.

آلمان در حال حاضر چهارمین نیروی نظامی بزرگ را در میان اعضای ناتو دارد. این کشور باید از نظر قدرت ارتش از فرانسه سبقت بگیرد. بر اساس شاخص جهانی قدرت آتش،  ارتش فرانسه ۲۴۰۰۰۰ نظامی فعال و ذخیره  دارد در حالی که در ارتش آلمان ۱۹۹۰۰۰ نظامی  موجود است.

چندی قبل وزارت دفاع آلمان اعلام کرده بود که قصد دارد ۴۵ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده های پیشرفته «اف-۱۸سوپر هورنت» را  از آمریکا خریداری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.