احمد خاتمی: گرانی‌ها افسارگسیخته است

آیت‌الله سید احمد خاتمی جمعه شب در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: خداوند را شاکریم همدان در عرصه‌های مختلف، شرایط بسیار خوبی را می‌گذراند به طوری که امام جمعه جوان، بانشاط، باسواد و استاندار آزاده و جانباز در استان برای خدمت به مردم حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سی و سومین سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشان قرار داریم گفت: ۱۴ خرداد یک رزمایش است تا علاقمندان به امام خمینی(ره) از همه شهر یک جا جمع شوند و بیعت مجدد و عرض ارادت ویژه به ایشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حج ابراهیمی را زنده کرد افزود: امشب می‌خواهیم به امام بگوییم که اماما! از یادگار تو با تمام وجودمان پاسداری و نگاهداری خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تشریح راه‌های حفظ نظام اسلامی به عنوان ارمغان امام(ره) تصریح کرد: ابتدا باید از اسلام و قوانین آن پاسداری کرد، مسئولان باید با تمام وجود در این راه تلاش کنند و اگر ذره‌ای از خط اسلام عدول کنند، آسیب‌زا خواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه در عرصه مردم هم هر جا از اسلام عبور کردیم آسیب دیده یا خواهیم دید گفت: مسئله حجاب، تشریفات نیست بلکه به گفته مراجع رعایت نکردن حجاب عبور از اسلام است، اگر اسلام را می‌خواهیم باید همه دستورات آن را اجرا کنیم.

حفظ نظام اسلامی در حمایت از ولایت فقیه است/ برخی ولایت‌شعار بودند نه ولایتمدار

 

دولت جلوی گرانی‌ها را بگیرد

امام جمعه موقت تهران افزود: دومین ویژگی کشور نمونه داشتن آرامش و رفاه معقول است که این روزها آنچه مایه اندوه است این گرانی‌های افسارگسیخته است و دولت باید در این زمینه نظارت داشته باشد تا هرکس کالا به قیمت دلخواه نفروشد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و جراحی اقتصادی در کشور گفت: دولت قبل باید باید این طرح را انجام می‌داد اما برای وجیه بودن خود آن را اجرا نکرد و به گردن این دولت انداخت در حالی که یک ریال از این جراحی به جیب دولت نمی‌رود.

خاتمی با تأکید بر اینکه باید مراقب مردم که همیشه یاور انقلاب بودند، باشیم و اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز به همین دلیل است خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که وضعیت اینگونه نمی‌ماند چراکه آنها برای ما مهم هستند، البته مشکلات و ایراداتی وجود دارد که دولت هم برای حل این مشکلات در تلاش است.

وی با اشاره به اینکه در کشور مشکلاتی داریم اما به لطف خدا و همراهی مردم و تلاش مسئولان آنها را حل خواهیم کرد اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آینده کشور روشن‌ خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با گریزی به وضعیت کشور قبل از انقلاب گفت: آخرین اقدام شاه برداشتن اسلام به عنوان دین رسمی کشور بود، طاغوت دولتی اسلام‌ستیز و مردم‌ستیز بودند، نسل دوم تا چهارم بدانند که یک دولت فاسد کنار رفت و نظام اسلامی برپا شد.

وی با اشاره به خوش‌خدمتی شاه به اجنبی به خصوص آمریکا بیان کرد: وضعیت طوری شده بود که خود شاه هم عنوان کرد، ای کاش اینقدر نوکری آمریکا را نمی‌کرد.

خاتمی با تأکید بر اینکه ما تا آخرین نفس، تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون از نظامی که امام(ره) بنیان نهادید حمایت خواهیم کرد افزود: در سی و سومین سالگرد ارتحال امام کشور حال و هوای کربلایی یافته است و این یعنی نه حسین فراموش می‌شود و نه فرزندان اباعبدالله(ع).

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.