صالحی: در دوران روحانی از منجنیق فلک سنگ فتنه می‌بارید/ برخی شرایط سخت دولت را درک نکردند

 

علی اکبر صالحی امروز دوشنبه در نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد،‌ به چالش‌های دولت تدبیر و امید و تحریم های شدید آمریکا در کنار کرونا و دیگر مشکلات اشاره کرد و گفت: در دوره ریاست جمهوری جناب آقای روحانی از منجنیق فلک سنگ فتنه می بارید. به باور اینجانب باید انصاف داد که شخص ایشان و سایر کارگزاران نظام اسلامی در دولت تدبیر و امید سینه خود را سپر بلای کشور و انقلاب کردند. 

وی افزود: باید انصاف داد که شخص حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری و سایر کارگزاران نظام اسلامی در دولت تدبیر و امید سینه خود را سپر بلای کشور و انقلاب کردند. به جرات می‌توان گفت که هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی ایران با این حجم از معضلات و چالش‌های طاقت‌فرسا مواجه نبوده است.

معاون رییس جمهوری  اظهار کرد: به رغم همه محرومیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر حرکت دولت تدبیر و امید، به یمن الطاف الهی و به برکت پشتوانه مردمی این دولت، شرایط لازم برای دستیابی به دو پیروزی چشمگیر فراهم آمد؛ اول پیشبرد مذاکرات در دولت یازدهم که از رهگذر هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و به واسطه تدابیر شخص رییس‌جمهوری امکان پذیر شد و مجالی فراهم آورد تا توطئه بدخواهان ایران نقش بر آب شود و دشمنان عنود ما در پیشبرد اهداف شوم خود ناکام شوند.  

وی، بدعهدی دولت پیشین ایالات متحده و خروج این کشور از توافق برجام را یادآور شد و گفت: بسیاری از ناظران جهانی در انتظار به‌هم‌خوردن تعادل دولت و گرفتار شدن دولتمردان کشورمان در گرداب نابسامانی‌های علاج‌ناپذیر بودند اما باید شهادت دهیم که این دولت علیرغم تحمل جراحات به وجود آمده از هجوم بی امان پیکان‌های زهرآگین در میدان جنگ طاقت‌فرسای اقتصادی، از پا در نیامد و با توکل و استقامت و پایمردی و حمایت‌های مردمی به راه خود مقتدرانه ادامه داد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دست‌اندرکاران برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان گواهی می‌دهم در پرتو تدابیر اتخاذ شده از سوی نظام اسلامی و به واسطه تحرکات هوشمندانه دولت در عرصه دیپلماسی هسته‌ای، شرایط امروز ما با شرایط سال ۹۲ بسیار متفاوت است.

صالحی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای کشور با اقتدار و صلابتی روزافزون در مسیر رشد و تعالی گام برمی دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی یکسره بر این ادعای بی‌مبنای خود پافشاری می‌کنند که در این دولت توان و ظرفیت برنامه هسته‌ای ایران به کلی در سراشیبی انحطاط و انهدام افتاده است اما پس از تصویب قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در مجلس شورای اسلامی، این واقعیت بر دوستان و دشمنان هویدا شد که این صنعت از هر گزندی مصون است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از عزیزان شرایط سخت این دولت را درک نکردند و برخلاف توصیه‌های مکرّر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اتحاد و انسجام اسلامی و همدلی و هم‌افزایی ملی، از مرزهای نقد مشفقانه و انتقاد منصفانه عبور کردند. ناگفته پیداست که چنین مواجهه و تقابلی با دولت مستقر که در معرض هجوم دشمنان خارجی قرار گرفته است، با روح موازین دینی و مبانی اخلاق اسلامی در تضاد است.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بر این باورم که چنانچه همه ما قاعده بازی سیاسی را رعایت می‌کردیم و مصالح ملی را بر منافع گروهی و جناحی رجحان می‌دادیم، دستاوردهای بیشتری نصیب ایران اسلامی می شد.

صالحی با تقدیر از رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: از زحمات بی‌دریغ جناب آقای روحانی برای صیانت از منافع ملت بزرگ ایران سپاسگزاری می‌کنم. اینجانب از آغاز دهه هشتاد خورشیدی و هم‌زمان با ایفای نقش در مقام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از پیش با توانمندی‌ها و خصوصیات آقای دکتر روحانی آشنا شدم. پیش و بیش از هر خصیصه‌، تیزبینی و حزم‌اندیشی رییس‌جمهوری در تشخیص فراز و فرود تحرکات دیپلماتیک و فهم عمیق تحولات سیاسی در صحنه جهانی نظر اینجانب را به خود جلب کرد.

وی گفت: بدون تردید رییس‌جمهوری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین یاران و حواریون حضرت امام(ره) و در مقام یکی از کارگزاران صدیق نظام اسلامی از سرمایه‌های ارزشمند کشورمان هستند و بر همه فارغ از هرگونه گرایش، عقیده و سلیقه فرض است تا پاسدار حرمت و حریم بزرگان خود باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.