واکنش بزدلانه وزیر خارجه اسرائیل به سوال درباره ترور شهید صیاد خدایی

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که پس از شهادت «حسن صیاد خدائی» توسط مزدوران این رژیم در اضطراب ناشی از مجازات احتمالی به سر می برد از پاسخ به این سوال که آیا اسراییل مسئول این اقدام تروریستی است؟ گفت: به این سئوال پاسخ نمی دهم.

در حالی که یک مقام اطلاعاتی روز چهارشنبه گذشته به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که مقامات رژیم صهیونیستی به ترور شهید «حسن صیاد خدایی» از اعضای سپاه پاسداران در خارج از منزلش در تهران که روز یکشنبه گذشته انجام شد، اعتراف کرده اند، وزیر خارجه این رژیم امروز (دوشنبه) بزدلانه در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل مسئول شهادت «صیاد خدایی» بوده است، به رادیو ارتش این رژیم گفت: من به این سوال پاسخ نمی‌دهم. 

وی در ادامه در عین حال ادعا کرد که ایران دست به اقدامات تروریستی می‌زند و شهروندان اسرائیلی را در سراسر جهان تهدید می‌کند.  

لاپید با بیان اینکه نیروهای امنیتی ما در حال بررسی این موضوع هستند، در ادامه لفاظی‌های خود گفت: ایرانی‌ها باید بدانند که اقدامات آن‌ها پرهزینه است. 

 

طفره رفتن بزدلانه وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مسئولیت‌پذیری در قبال انجام عملیات تروریستی علیه یکی از نیروهای سپاه پاسداران در حالی انجام شد که رئیس کمیته امور خارجه و جنگ مجلس رژیم صهیونیستی (کنیست) درز اطلاعات دست داشتن این رژیم در ترور یکی از اعضای سپاه پاسداران و انتشار آن توسط روزنامه نیویورک تایمز را نگران کننده دانست و هشدار داد که چنین افشاگری می‌تواند به همکاری آمریکا و رژیم اسرائیل ضربه بزند. 

روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی روز شنبه به نقل از «رام بن باراک» عضو کنیست که ریاست کمیته امور خارجه و جنگ را برعهده دارد، نوشت که این اساساً به اعتماد [ رژیم صهیونیستی به آمریکا ] آسیب می‌زند.  

 

بن باراک همچنین ابراز امیدواری کرد که این افشاگری، یک اتفاق سهوی و نه سیاست آمریکا باشد.  

در همین حال «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، رژیم اسرائیل را مسئول ترور صیاد خدایی دانست و گفت ایران انتقام او را خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: دشمن از قلب کاخ سفید و تل آویو او را ماه‌ها و سال‌ها، خانه به خانه و کوچه به کوچه تعقیب کرد تا در نقطه‌ای او را به شهادت برساند. عظمت این شهید به قدری است که دشمن با شهادت او خود را پیروز فرض می‌کند. شهید صیاد خدایی در نگاه الهی نیز عظمت پیدا کرد و عزیز شد. 

در این پیوند، رسانه‌ها گزارش دادند که پس از ترور «حسن صیاد خدایی» ترس همه وجود رژیم اسرائیل را فراگرفته است و این رژیم از ترس واکنش ایران به شهادت «حسن صیاد خدائی» سامانه‌های پدافند دفاع هوایی خود از جمله گنبد آهنین را برای مقابله با تهدید موشکی احتمالی گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه و لبنان تقویت کرده است.  

حسن صیاد خدایی ۵۰ساله یکشنبه هفته گذشته در حالی که سوار بر خودروی شخصی خود در یکی از محله‌های تهران بود توسط دو مرد مسلح موتورسوار ترور شد و به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.