بررسی لحظه‌ای تغییرات سازه متروپل از زبان رئیس سازمان مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به روند آواربرداری در متروپل گفت: تا زمانی که مطمئن شویم که دیگر پیکر جان‌باخته‌ای در زیر لایه‌های زیر زمین وجود ندارد، به دنبال سرعت نیستیم؛ پس از اینکه مطمئن شدیم دیگر کسی زیر آوار نیست، با این حجم تجهیزات به کار گرفته شده، سرعت کار را بیشتر می‌کنیم.

محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آواربرداری متروپل اظهار کرد: یکی از مواردی که در این روزها مانع سرعت کار بود، وجود دو ساختمان در مجاورت و ساختمان مقابل محل واقعه بوده است.

وی افزود: هر لحظه بر اساس گزارش دوربین‌های نقشه‌برداری تغییرات بررسی می‌شود و در صورتی که تغییرات بیش از حد مجاز باشد، مجبور هستیم عملیات را متوقف کنیم و مقاوم‌سازی را انجام دهیم و سپس مجددا عملیات آواربرداری را آغاز کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: یکی دیگر از موانع کار این است که هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست بنابراین کشف همه پیکرها، دقت در کار را می‌طلبد.

نامی عنوان کرد: تا زمانی که مطمئن شویم که دیگر پیکر جان‌باخته‌ای در زیر لایه‌های زیر زمین وجود ندارد، به دنبال سرعت نیستیم؛ پس از اینکه مطمئن شدیم دیگر کسی زیر آوار نیست، با این حجم تجهیزات به کار گرفته شده، سرعت کار را بیشتر می‌کنیم. 

وی با اشاره به خطر ریزش سازه بیان کرد: در حال مقاوم‌سازی هستیم؛ هر لحظه‌ای که دوربین‌ها حتی خطر مختصری را گزارش می‌دهند، عملیات متوقف و مقاوم‌سازی بیشتر می‌شود که تا زمانی که عملیات جست‌وجو انجام می‌شود، سازه ریزش نکند.

رئیس سازمان مدیریت بحران  گفت: از نظر تجهیزات کمبودی نداریم و حتی بیش از حد نیاز تجهیزات وجود دارد و برخی از تجهیزاتی که اکنون داریم در سطح کشور منحصر به فرد هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.