گروسی: گفت‌وگوها با ایران در مقطع بسیار دشواری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گفت‌گوها میان تهران و آژانس درخصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چند سایت هسته‌ای ایران گفت که این رایزنی‌ها در مقطع بسیار دشواری قرار دارد.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در یک میزگرد در مجمع اقتصاد جهانی در داووس اظهار داشت: گفت‌وگوها با ایران با هدف پایان دادن به یک بن بست طولانی بر سر منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های به ظاهر قدیمی اما اعلام نشده، در مقطع بسیار دشواری قرار دارد.

به گزارش رویترز، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در ماه مارس توافق کردند که در یک بازه زمانی سه ماهه این مسئله را که به یک موضوع مورد مناقشه میان قدرت‌های غربی و تهران تبدیل شده است، همزمان با مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حل‌وفصل کنند.

اما اکنون مذاکرات وین با یک وقفه مواجه شده است، از همین رو رافائل گروسی مدعی شد: دشوار است بتوان تصور کرد که توافق درخصوص احیای برجام اجرا شود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز پاسخ‌های مورد نظر خود در رابطه با این موضوعات را دریافت نکرده است.

بنابر این گزارش، گروسی در عین حال خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم که باید از نتیجه‌گیری در این مرحله پرهیز کنم، چراکه هنوز فرآیند (گفت‌وگوها) را به پایان نرسانده‌ایم اما اجازه دهید بگویم که اکنون در مقطع بسیار دشواری قرار داریم.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز ششم ژوئن (۱۶ خرداد) به شورای حکام درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات درخصوص موضوعات حل نشده با ایران گزارش دهد.

وی در این باره گفت: امیدوارم که از فرصت کنونی بین زمان حال تا (روز) انتشار گزارش من، حداقل برای شروع (دستیابی به) یک پاسخ معتبر به این مسائل به خوبی استفاده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.