رهبر اپوزیسیون ترکیه مدعی برنامه‌ریزی اردوغان برای فرار از ترکیه شد

رهبر اپوزیسیون ترکیه مدعی شد که رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک میلیارد لیره را به خارج از کشور ترکیه انتقال داده است.

این اظهارات کمال قلیچدار اوغلو، رهبر اپوزیسیون ترکیه در یک فایل ویدیویی در صفحه شخصی‌اش  در توییتر عنوان شد.

پیشتر کمال قلیچدار اوغلو  گفته بود که تصمیم دارد از نقشه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای فرار از کشور خبر دهد و اسنادی را در این خصوص منتشر می‌کند.

او در این فایل ویدیویی عنوان داشت بوروکرات‌های زرد (نام آنها را ذکر نکرد) شما با اجرای دستورات غیرقانونی، دولت را در وضعیت کما قرار دادید.

وی افزود: شما در عین حال، خودتان را از بین بردید. در ابتدا کمی بعد چیزهایی را بیان میکنم که برای جلب توجه به فساد از طریق رسواسازی نیست. چرا که همگان این امور را می دانند. هدف من بیدار کردن این دولت است. اسناد در دست ماست، تمام شواهد تحرکات در اختیار ماست. آنها در حال تاسیس یک موسسه وقفی در آمریکا به عنوان یک سرپوش هستند و در رأس آن یک شهروند آمریکایی را به کار می‌گمارند اما مدیریت آن در دست خانواده اردوغان است الان نام این موسسه را برملا نمیکنم.

رهبر اپوزیسیون ترکیه افزود: اکنون این نهاد که در حال تاسیسش هستند برای کسب مجوزهای لازم، به پول نیاز دارد. گروهی از اوقاف وجود دارد که دولت آن را با بهانه کمک به دانشجویان تاسیس کرده است.  صرفا این یک بهانه است امروز علت واقعی تاسیس این نهادهای وقفی را می‌دانید. به ویژه موسسه انصار و اوقاف خدمت به جوانان و آموزش ترکیه.

رهبر اپوزیسیون گفت: این اوقاف اموال را برای شهروندان آمریکایی می‌فرستند که وی را در رأس این مرکز وقف قرار داده‌اند  آنها در حال تاسیس این موسسه هستند آنها یک بار  ۲۰ میلیون دلار، یک بار ۱۰ میلیون دلار، سپس ۲۰ میلیون دلار و بعد ۱۰ میلیون دلار فرستادند. یک بار اوقاف خدمت جوانان و آموزش آن را فرستاد و بار دیگر موسسه انصار آن را فرستاد و به همین منوال ادامه یافت و فهرست ارسال پول پایانی ندارد.

وی افزود: پرونده‌های تمامی تحرکات در دستان ماست، ملت عزیز من! آن‌ها بیش از یک میلیارد لیره را به آمریکا انتقال می دهند. الان سوال از اوقاف انصار و خدمت جوانان و آموزش این است که چه کسی این پول‌ها را به شما داده است؟ از کجا آورده‌اید؟ چرا به صورت مداوم آن را به آمریکا انتقال میدهید؟ چه کسی به شما ماموریت تاسیس یک زندگی موازی در آمریکا را داده است؟ برگردیم به کسانی که آماده فرار به آمریکا می‌شوند، آیا بر این باورید که دولت جدید که اداره ترکیه را برعهده خواهد گرفت، شما را در آنجا راحت خواهد گذاشت؟ به خدا سوگند شما بدبخت هستید.

وی افزود: اردوغان بیرون بیا و صحبت کن، کدام یک از اعضای خانواده‌ات در رأس این نهاد پوششی هستند که دستور انتقال اموال به آن را می‌دهید؟  کدام یک از اعضای خانواده این پول‌ها را در آمریکا می‌گیرد، بیرون بیا و برای ما صحبت کن و نترس.

قلیچدار اوغلو خاطرنشان کرد: من به شهرداری‌ها و مردم میگویم که از فرزندان ما که خواهان رهایی از این نهادها و جمعیت‌های پوششی هستند، پشتیبانی کنند. این دِینی بر گردن ما است. به هر کس که خواهان رهایی از این نهادها است، کمک کنید.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت توسعه ضمن رد این ادعا، اعلام کرد: علیه کمال قلیچداراوغلو به دلیل بهتان زدن به رئیس جمهورمان شکایت خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.