چاووش‌اوغلو وارد رام‌الله شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه امروز (سه شنبه) وارد شهر رام الله واقع در مرکز کرانه باختری شد که این سفر یک روز به طول خواهد انجامید.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در ابتدای سفر خود با ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود در مقر وزارت خارجه فلسطین دیدار کرد.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که قرار است چاووش اوغلو و ریاض المالکی پس از دیدارشان، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کنند.

المالکی پیشتر روابط فلسطین و ترکیه را "مستحکم" توصیف کرده بود.

وزیر خارجه فلسطین ضمن استقبال از سفر همتای ترکیه‌ای خود، تاکید کرد که این سفر برای برگزاری دور دوم کمیته وزیران فلسطین و ترکیه و تلاش برای تحکیم روابط دوجانبه انجام شده است.

وزیر خارجه ترکیه ریاست کمیته وزارتی مشترک میان فلسطین و ترکیه را برعهده دارد که شامل مسئولان وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی است.

قرار است مولود چاووش اوغلو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

قرار است فردا (چهارشنبه) چاووش اوغلو با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی خود دیدار کند و روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مولود چاووش‌ اوغلو طی سفر روزهای آتی خود به فلسطین اشغالی قصد دارد بدون هیچ مسئول یا محافظ امنیتی اسرائیلی، به مسجد الاقصی برود.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که اسحاق هرتزوگ، ماه مارس گذشته سفری به ترکیه داشت که این نخستین سفر یک رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه از ۱۵ سال گذشته بود.

روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از حمله نظامیان این رژیم به کشتی مرمره آبی در سال ۲۰۱۰ به پایین‌ترین حد خود رسید و افزایش تنش‌ها در فلسطین نیز تاثیر منفی بر روابط آنکارا و تل‌آویو برجای گذاشت.

اما طی سال‌های اخیر علی‌رغم کاهش سطح روابط دیپلماتیک میان دو طرف، حجم روابط اقتصادی روند روبه رشدی را شاهد بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.