سخنان مهم سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره مذاکرات

محمود عباس زاده مشکینی گفت: مجلس شورای اسلامی باید در بحث مذاکرات و توافق خوب، فعال حاضر شود. بالاخره مجلس در راس امور و نهادهای نظام است، باید فعال حاضر شود و باید در بحث مذاکرات نیز از چنین موضع و جایگاهی کار کند.

وی ادامه داد: دولت می خواهد مذاکره کند، سوال ما این است که تکلیف ما با برجام چیست؟

وی افزود: ما سه راه بیشتر نداریم، یا باید به سمت لغو برجام، یا تثبیت و یا اصلاح برجام برویم و غیر از این سه، راه دیگری نداریم.

نماینده مشکین شهر گفت: بهترین موقعیت برای لغو‌ برجام در دولت روحانی بود وقتی که آمریکایی ها خارج شدند. با توجه به اینکه برجام مسائل و مشکلات حقوقی بسیار زیادی داشت و ما را سالیان سال گرفتار می کرد بهترین موقعیت همان زمانی بود که آمریکایی ها خارج شدند که متاسفانه این فرصت سوزی شد و مجلس نهم یا سکوت یا همراهی کرد و‌ این به نام مجلس نهم ثبت شد، همانند همراهی و سکوت مجلس اول در مقابل قرارداد الجزایر که تبعات سنگینی برای کشور داشت.

همچنین در اکوایران ببینید : بورس تهران وارد موج جدید شد؟

وی افزود: مجلس یازدهم که به نام مجلس انقلابی عنوان یافته است نباید در قضیه مذاکرات و توافق به حاشیه برود و باید در متن باشد.

وی ادامه داد: زمان لغو برجام گذشته است و ما فرصت تثبیت و‌ اصلاح را داریم. وقتی ما می گوییم برجام ایراد و اشکال داشت باید به سمت اصلاح برویم اگر حریف اصلاح را نپذیرفت مجلس می تواند راه دیگری را بر دولت تکلیف کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: مجلس باید به فرآیند کار پارلمانی خودش به صورت فعال ادامه دهد همان کاری که با قانون گذاری در آذر سال ۱۳۹۹انجام‌ داد در واقع با قانون گذاری تکلیف دولت را در بحث هسته ای و تحریم ها مشخص کند.

عباس زاده مشکینی افزود: اینکه ما چه چیزی را به دولت تکلیف کنیم قابل بررسی است و بن بستی وجود ندارد. در واقع ما باید فرآیند پارلمانی را بررسی کنیم تا مجلس جایگاه در راس امور بودن خودش را حفظ کند. ما می توانیم در بحث مذاکرات فعال تر شویم و خودمان قضیه را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: طرف مقابل مذاکرات را فرسایشی می کند که امتیاز بیشتری بگیرند با توجه به اینکه آنها نیاز بیشتری به توافق دارند ژست فرسایشی را می گیرند و بعید می دانم که این روند را ادامه دهند چراکه انتخابات آمریکا نزدیک است و می خواهند کاری کنند که در مذاکرات نتیجه بگیرند آنها برای خودشان هم که شده است تعیین تکلیف می کنند.

اظهارات مهم سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره مذاکرات وین/ 3 راه بیشتر نداریم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.