فرمان بایدن برای مقابله با بحران کمبود شیرخشک

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای سرعت بخشیدن به تولید شیر خشک و پروازهای مجاز به منظور واردات از خارج از کشور، از «قانون تولید دفاعی» استفاده کرده است.

 این قانون فدرال مصوب سال ۱۹۵۰ که برای تاسیس سیستم اولویت‌ها و تخصیص تشکیلات و مواد اولیه است، اولین بار در تاریخ هشتم سپتامبر ۱۹۵۰ تصویب شد و بخشی از تلاش پدافند مدنی غیرنظامی در شرایط جنگ سرد بود.

روزنامه گاردین با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «او با فشار سیاسی فزاینده‌ای به دلیل کمبود داخلی ناشی از تعطیلی بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک در کشور به دلایل ایمنی مواجه است».

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، فرمان بایدن در ارتباط با قانون تولید دفاعی، تامین کنندگان و تولیدکنندگان شیر خشک را ملزم می‌کند تا در تلاش برای رفع مشکلات و تنگناهای تولید، سفارش‌های شرکت‌ها را قبل از سایر مشتریان انجام دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اقدام تازه خود به وزارت دفاع آمریکا این اختیار را داد که  از هواپیماهای تجاری برای جابجایی شیر خشک‌های دارای استانداردهای مورد نظر دولت فدرال آمریکا از خارج از کشور استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

گاردین گزارش داد: «عرضه شیر خشک در سراسر کشور (آمریکا) طی در هفته‌های اخیر به شدت محدود شده است پس از آنکه فراخوانی ماه فوریه (شرکت) ابوت اختلالات زنجیره تامین را در میان تولیدکنندگان شیر خشک تشدید کرد و این باعث شد گزینه‌های کمتری در قفسه‌های فروشگاه‌ها شیر خشک کمتری باقی بماند و والدین مضطرب به طور فزاینده برای یافتن مواد غذایی برای فرزندانشان تقلا کنند».

جو بایدن با انتشار یک بیانیه ویدئویی ضمن توضیح درباره فرمان خود به منظور تلاش برای جبران کمبود شیر خشک به مردم آمریکا گفت: «من می‌دانم که والدین در سراسر کشور نگران یافتن شیر خشک کافی برای تغذیه نوزادانشان هستند. به عنوان پدر و به عنوان پدربزرگ، من می‌دانم که این موضوع چقدر استرس زا است».

تکاپوی دولت دموکرات بایدن برای رفع کمبود شیر خشک در شرایطی انجام شده که این بحران واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و حتی «ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌جمهور سابق این کشور هم در این باره حرف زده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.