رئیسی: همکاری‌های تهران – هاوانا به خصوص در زمینه بهداشت و سلامت راهبردی است

سید ابراهیم رئیسی در دیدار « ریکاردو کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا روابط تهران – هاوانا را راهبردی توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی و درمانی بهره گرفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: مناسبات مثبت و سازنده دوجانبه ایران و کوبا می‌تواند به عرصه تعاملات بین المللی دو کشور نیز تعمیم یابد.

رئیسی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا افزود: همکاری‌های سازنده دو کشور در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت ظرفیت گسترش بسیاری دارد و ایران و کوبا با اتکا به توان داخلی می توانند در حوزه های گوناگون و تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی برسند.

رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: هم افزایی این ظرفیت ها به رشد اقتصادی طرفین می انجامد و بنای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای مستقل و مقاوم در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی از جمله کوبا است.

«کاپریساس» معاون نخست وزیر کوبا نیز در این دیدار با تقدیم پیام رئیس جمهور این کشور به آیت الله رئیسی بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون نخست وزیر کوبا با راهبردی و عمیق توصیف کردن روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین تهران و هاوانا، اظهار داشت: با برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت می‌توان مناسبات ایران و کوبا را از سطح روابط دوجانبه به تعاملات چند جانبه در منطقه آمریکای لاتین ارتقا داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.