چین: تحریم‌ روسیه، صلح را برای اوکراین به ارمغان نمی‌آورد

 یک دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه بیش از آن که باعث ایجاد صلح در اوکراین شود، بحران جهانی غذا و انرژی را بدتر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور، دای بینگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که در سناریوی کنونی جنگ در اوکراین، تلاش‌های مشترک مسکو و کی یف برای کاهش تبعات انسانی ضروری است.

دای بینگ اظهار کرد: ما امیدواریم که روسیه و اوکراین به افزایش هماهنگی در مورد مسائل انسانی ادامه دهند و هر کاری که ممکن است برای کاهش پیامدهای انسانی درگیری انجام دهند.

این مقام چینی همچنین در این نشست بیان کرد،" تحریم‌ها صلح را تضمین نمی‌کنند، تنها گسترش بحران غذا و سوخت را تسریع می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در نتیجه، کودکان در سراسر جهان بیشترین هزینه را برای این مورد خواهند پرداخت.

این دیپلمات چینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که روسیه و اوکراین برای کاهش اثرات مخرب درگیری بر امنیت و ثبات جهان، تلاش‌هایشان را مضاعف کنند خاطر نشان کرد: ما از روسیه و اوکراین می‌خواهیم که به مسیر مذاکرات بازگردند و به تلاش برای ایجاد شرایط سیاسی مناسب برای بازیابی صلح ادامه دهند.

دای بینگ در سازمان ملل گفت: تحریم‌ها علیه روسیه به سبب عملیات نظامی این کشور در اوکراین صلح را به ارمغان نمی‌آورد، اما منجر به بحران انرژی، غذایی و مالی در جهان می‌شود.

در ۲۴ فوریه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های جدایی طلب خلق دونتسک و لوهانسک در اوکراین، عملیاتی با را با هدف اعلام شده "غیرنظامی سازی و نازی زدایی" را در اوکراین آغاز کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.