قیمت پرتیراژهای ایران خودرو رشد و افت داشت

با این حال بازار خودرو بدون توجه به این رشد در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو امروز «رانا پلاس» در بازار به دلیل توزیعی که از سوی شرکت خودروساز صورت گرفت افتی ۵ میلیونی را در بازار تجربه کرد.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده سمند هم افزایش قیمت داشت و هم با ثبات در بازار عرضه شدند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز دو میلیون ارزان شد و ۲۸۱ میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF۷ » هم با افت یک میلیونی ۳۳۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز و پس از رکورد رشد قیمت روز گذشته امروز بدون تغییر در بازار  ۳۵۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد. به گفته فعالان بازار خودرو کمبود عرضه در بازار موجب افزایش قیمت این خودرو شده است.  اما امروز«رانا پلاس» با افت ۵ میلیونی در بازار ۳۲۵ میلیون قیمت خورد به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت. همچنین براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» با افت یک میلیونی در بازار ۳۸۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» نیزبا افزایش ۵میلیونی ۵۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رشد و افت 5 میلیونی قیمت پرتیراژهای ایران خودرو + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.