کدام منطقه تهران بیشترین فوتی‌های کرونا را داشت؟

علیرضا زالی در جریان شصت‌وسومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نباید شرایط فعلی را پایان کووید ۱۹، دانست اظهار کرد: این اشتباه راهبردی است که بگوییم کرونا به پایان رسیده است. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای ادامه مقابله با این بیماری طراحی شده است.

وی تصریح کرد: اصولا بحران در تهران به خصوص بحران‌هایی که از جنس نرم‌افزاری باشد با چالش‌هایی همراه خواهد بود و یکی از چالش‌هایی که ما در بیماری کرونا با آن روبرو بودیم تمرکز جمعیتی در تهران بود که در برخی از مناطق ما با تمرکز جمعیتی بالایی روبرو بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به عنوان مثال منطقه 4 شهر تهران که نزدیک به یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما در بحث کووید 19 محسوب می‌شد به طوریکه چه در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر ما بیشترین آمار را در منطقه 4 داشته‌ایم.

زالی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های حوزه درمانی در شهر تهران در سالهای اخیر متناسب با جمعیت توسعه و رشد پیدا نکرده گفت: در این بخش ما با محرومیت‌هایی روبرو هستیم به طوریکه سرانه تخت‌های دولتی در تهران بسیار پایین‌تر از استانهای دیگر است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه از آغاز بیماری کرونا 118 بیمارستان در تهران درگیر این بیماری شدند، گفت: 67 درصد از خدمات در ارتباط با بیماری کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی و مابقی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، ارتش و ... ارائه شده است و این مسئله می‌تواند به عنوان یک رکورد ملی و حتی بین‌المللی محسوب شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در کمتر از 24 ساعت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در ایام کرونا خاطرنشان کرد: 5 میلیون و 400 هزار نفر از آغاز کرونا به بیمارستان با عنوان این بیماری مراجعه کرده‌اند که در این بخش دو میلیون و 700 هزار نفر خدمات لازم را در این حوزه دریافت داشته‌اند.

زالی با بیان اینکه پیک پنجم یکی از سخت‌ترین امواج بیماری کرونا محسوب می‌شد، گفت: بدون اقرار باید گفت که در ایام کرونا هیچ‌یک از مراجعه‌کنندگان با مشکلاتی روبه‌رو نشدند و تمام افراد خدمات مناسبی دریافت کردند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در پایان گفت: تا روز گذشته 26 میلیون واکسن کرونا تزریق شده است که 10 میلیون و 800 نفر دوز اول، حدود 9 میلیون دوز دوم و حدود 5 میلیون نفر نیز دوز سوم را دریافت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.