هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی و کمبود غذا در جهان

به گزارش ای بی سی، سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته تعداد افراد در معرض گرسنگی مطلق به بالاترین حد خود رسیده است.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی تصریح کرد، تعداد افرادی که غذای کافی برای مصرف روزانه خود ندارند در سال گذشته به بالاترین حد خود در جهان رسید. کارشناسان این سازمان ادعا می‌کنند جنگ اوکراین تاثیر منفی بر روند تولید غذا در سراسر جهان گذاشته است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۱۹۳ میلیون نفر در ۵۳ کشور به سه دلیل عمده جنگ، تغییرات اقلیمی و اثرات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا از کمبود مواد غذایی رنج بردند.

سازمان ملل متحد افزود، در سال گذشته هر روز ۴۰ میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه شد که این وضعیت در کشورهایی مثل افغانستان، کنگو، اتیوپی، نیجریه، سودان جنوبی، سوریه و یمن به خاطر شرایط جنگ، بدتر از سایر مناطق جهان بوده است.

راین پاولسن، مدیر بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل گفت: پیامدهای منفی جنگ اوکراین به وضوح در تمام نقاط جهان برای تهیه نیازهای غذایی مردم به خصوص در کشورهای مذکور دیده می‌شود.  

پاولسون در این گزارش از کشورهای جهان خواست سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشاورزی کنند. وی خواستار کمک یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه و ارتقای کشاوری کشورهای درگیر جنگ و قحطی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.