بایدن به اوکراین می‌رود؟

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که فکر می‌کند فقط موضوع زمان در سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین مطرح است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تنی چند از نمایندگان کنگره در کی‌یف دیدار کرد.

شیف درباره سفر بایدن به کی‌یف که به یک موضوع مهم و داغ تبدیل شده است گفت: «باید فکر کنم که سفر ریاست‌جمهوری موضوعی محسوب می‌شود که در حال بررسی بوده، اما پرسش اصلی این است که این سفر چقدر زود امکان‌پذیر خواهد بود.»

شیف گفت که دیدار با زلنسکی بر اولویت‌های او برای کمک‌های بیشتر متمرکز بود؛ به‌ویژه در شرایطی که اوکراینی‌ها با مرحله جدیدی از جنگ و نبردهای متمرکزتر در بخش شرقی این کشور روبرو شده‌اند. او گفت که اعضای هیأت اعزامی به اوکراین، متعاقبا اطلاعات مربوط به این مذاکرات را به بایدن منتقل و توصیه‌هایی را به رئیس‌جمهوری ارائه خواهند می‌کنند.

شیف در پاسخ به این پرسش که نظر زلنسکی در مورد ۳۳ میلیارد دلاری که بایدن درخواست کمک تکمیلی خود از اوکراین به کنگره داشت، چیست، گفت: «وظیفه او (زلنسکی) این است که بگوید هیچ چیز کافی نیست و می‌دانید، ما این را درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم. فکر می‌کنم او از کاری که ما انجام می‌دهیم بسیار متشکر است.»

شیف گفت: «ما می‌خواستیم با او در این رقم هنگفت بحث کنیم که اولویت از نظر سلاح‌هایی که او نیاز دارد و کمک‌های دیگری که به آن احتیاج است، چیست. ما بحث مفصلی را در مورد مرحله بعدی جنگ انجام دادیم. این رویارویی در حال حرکت از مرحله‌ای است که در آن اوکراینی‌ها برای تانک‌های روسی کمین می‌کردند. صحبت ما اکنون جنگ از فاصله دورتر با استفاده از توپخانه دوربرد و این‌گونه تسلیحات است.»

او ادامه داد که آنها درباره موضوعات مختلفی از جمله اطمینان از اینکه تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را به سرعت دریافت می‌کنند گفت‌وگو کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.