روس‌ها از برنامه عقب‌اند

در شرایطی که وزیر امور خارجه روسیه ادعا کرده  حمله در اوکراین «مطابق برنامه» پیش می‌رود، یک مقام پنتاگون گفته روس‌ها از برنامه و راهبرد پیش‌بینی شده خود در شرق اوکراین عقب هستند.

انتقال یک میلیون نفر به روسیه

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی که امروز (شنبه) منتشر شده، گفته که از 24 فوریه بیش از یک میلیون نفر از اوکراین به روسیه منتقل شده‌اند. این تعداد شامل 120000 نفری است که  از مناطق جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک راهی این کشور شده‌اند -روسیه درست قبل از آغاز تهاجم به اوکراین استقلال این جمهوری‌ها را به رسمیت شناخت.

2

لاوروف در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی چین شین‌هوا ادعا کرده 2.8 میلیون نفر در اوکراین درخواست انتقال به روسیه کرده‌اند. این در حالی است که اوکراین گفته مسکو هزاران نفر را به زور اخراج و روانه روسیه کرده است.

همه چیز مطابق برنامه

لاوروف در این مصاحبه اظهار داشته که اگر ایالات متحده و ناتو واقعا به حل بحران اوکراین علاقه مند هستند، باید ارسال سلاح به کی‌یف را متوقف کنند. به گفته او: «کشورهای ناتو با ابراز حمایت علنی از رژیم کی‌یف، هر کاری را انجام می دهند تا از پایان عملیات از طریق توافقات سیاسی جلوگیری کنند».  

او هم‌چنین تاکید داشته که حمله روسیه به اوکراین «مطابق نقشه» پیش می‌رود.

2022-04-21T211437Z_882687873_RC2NRT9SGQ18_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS-MARIUPOL

روس‌ها از برنامه عقب‌اند

لاوروف در شرایطی چنین سخنانی را اظهار داشته که یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه گفته بود حمله روسیه در دونباس به دلیل مقاومت ارتش اوکراین به کندی و به طور نابرابری پیش می‌رود و بنابراین مسکو از برنامه و راهبرد پیش‌بینی شده خود در شرق اوکراین عقب است.

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفته: «چنین می‌اندیشیم که آنها چیزی را که در دونباس به دنبالش بودند، به دست نیاورده‌اند».

او افزود: «آن‌ها دست کم چند روز از برنامه عقبند. آنها نتوانسته‌اند بین نیروهای وارد شده از منطقه خارکیف (در شرق)، شمال دونباس و نیروهایی که از جنوب وارد اوکراین شده‌اند هماهنگی ایجاد کنند».

1

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.