روز قدس در خطبه‌های نماز جمعه/ فلسطین زنده و سربلند است

بخش هایی از این خطبه ها به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (نهم اردیبهشت‌ماه۱۴۰۱) تهران در دانشگاه تهران، اظهار داشت: فردا روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و این نام فراموش شدنی نیست و بخشی از هویت ماست و تحریف شدنی هم نیست و خانه ایرانیان است.

حاج علی اکبری تاکید کرد: فلسطین مقتدر است چون از ۷۴سال پیش زنده و سربلند است و هویت و اصالت خود را در برابر این رژیم پلید صیانت کرده و مقتدر است و در سرزمین های اشغالی که تحت تنظیمات فرهنگی رژیم اشغالگر بوده،‌ توانسته اصالت و ایمان خود را حفظ کند و بین نسلی ادامه دهد و گفتمان مقاومت را در برابر دشمنان از مقاومت با سنگ، تا مقاومت با موشک ارتقا بدهد.

وی ادامه داد: فلسطین مقتدر و ایستاده است و عزم خود را بی وقفه برای ازادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز برای گفتمان مقاومت در فلسطین اجماع وجود دارد.

امام جمعه مشهد: اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: مومن زمانی که در برابر گناه قرار می‌گیرد وحشت زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز خوشبختانه فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند. اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا ریشه اسرائیل کنده شود.

امام جمعه اصفهان: اسرائیلی ها خنگ هستند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امروز ۹ اردیبهشت در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان که پس از راهپیمایی روز قدس در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها از اسراییلی‌ها استفاده می‌کنند، گولشان می‌زنند و پول و جان آنها را می‌گیرند، شاید به درد جاسوسی بخورند یا پول درآوردن را خوب بلد باشند، اما خنگ هستند، کما اینکه همین آمریکا و غرب مسئله کوره‌های آدم‌سوزی یهود را به راه انداختند مسئله‌ای که همین الان هم جرات گفتن آن را ندارند.

امام جمعه اردبیل:وزرای اسرائیل لیوان های شراب را با روسای جمهور کشورهای به اصطلاح اسلامی به هم می زنند

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با گرامیداشت روزهای معلم و کارگر با بیان اینکه امسال روز قدس را در یک شرایط کاملاً استثنایی برگزار می کنیم، خاطرنشان کرد: دولت های به ظاهر اسلامی روابط خود را تماما با اسرائیل عادی کرده‌اند و حتی در دعوت از رئیس جمهور اسرائیل به کشور خودشان از همدیگر سبقت می‌گیرند.

امام جمعه اردبیل افزود: رییس رژیم جعلی اسرائیل چند ماه پیش به امارات و اخیرا به ترکیه آمد و حالا یک ماه دیگر به آذربایجان می‌آید وزرای اسرائیل نیز به طور کامل در کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه هر روز پرسه می زنند و لیوان های شراب را با روسای جمهور کشورهای به اصطلاح اسلامی به افتخار اسرائیل به هم می‌زنند و تنها کشوری که مانده و تن به سازش نداده فقط ایران و خط مقاومت است.

اما جمعه یزد: استکبار جهانی فشل و مستاصل شده

امام جمعه یزد با بیان این که فاتحه صهیونیسم و استکبار جهانی خوانده است، گفت: امروز استکبار جهانی فشل و مستاصل شده و اسلام و قرآن و حاکمیت خدا دنیا را بیدار کرده و استکبار را سر جای خود نشانده است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد ملااسماعیل یزد، اظهار کرد: از همه مردمی که به ندای رهبر خود لبیک گفتند و شرکت در راهپیمایی خود را وظیفه شرعی و انسانی دانستند، تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به ۲۷ ماه رمضان بیان کرد: در این روزهای پایانی ماه رمضان همگان را به تقوا توصیه می کنم و بدانیم که این ایام، روزهای وداع ماه رمضان است، روزهایی که امام سجاد(ع) با این روزها یک وداع نامه دارد و مانند فردی عزیز از دست داده، بخاطر تمام شدن ماه رمضان التجا می کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: آنچه که باید در ماه رمضان برای ما اتفاق می افتاد، تقوا و ترک گناه بود و باید به نحوی عبادت و طاعت کرده باشیم که رحمت او را به سمت خود جلب کرده باشیم و حاصل همه کارها که تقوا و خودنگهداری از گناه است، برای همه ما حاصل شده باشد.

امام جمعه کرمان:مدافعین حقوق بشر فقط تماشاچی هستند

امام جمعه کرمان گفت: ظلم علیه فلسطین در حالی رقم خورده است که مدافعین حقوق بشر فقط تماشاچی هستند و گاهی اوقات حتی حامیان ظلم و جنایت هستند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه روز قدس در مصلای امام علی (ع) کرمان بیان کرد: در نگاه دینی هم اخوت اسلامی و هم اخوت انسانی داریم. پشتوانه اخوت اسلامی ده‌ها آیه و روایت است که گفته است مسلمانان باید در غم و شادی کنار یکدیگر باشند.

وی اضافه کرد: بخشی از این ملت از تبعیض نژادی و حرکت‌های ناجوانمردانه را مشاهده می‌کنند و هر روز عزیزانی از این جامعه شهید می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حالی این اتفاق رقم خورده است که مدافعین حقوق بشر فقط تماشاچی هستند و گاهی اوقات حتی حامیان ظلم و جنایت هستند.

علیدادی سلیمانی اضافه کرد: ملت‌ فلسطین راه‌های دیگر مانند مذاکره بر او بسته شده و راه نجات خود را در مقاومت مسلحانه می‌بیند. امروز شاهد نهضت قدرتمندی علیه رژیم اشغالی هستیم در حالی که نسل پنجم فلسطینیان این مبارزه را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: پیروزی‌ نهایی از آن ملت فلسطین است زیرا پرچم پیروزی را محکم برافراشته‌ و در آینده نزدیک در جزء جزء این خاک نصب می‌کنند.

روز قدس در خطبه های جمعه | از سربلندی فلسطین و تماشاچی بودن جهانیان تا خنگ بودن اسرائیلی ها و جام شراب به هم زدن سران کشورهای اسلامی با صهیونیست ها

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.