بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس

رسانه های عربی با بازتاب حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گزارش دادند که مردم ایران بر نجات مردم مظلوم فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

رسانه‌های عرب زبان منطقه امروز (جمعه) با بازتاب برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف ایران، حضور مردم انقلابی، مومن و روزه دار ایران در مراسم بزرگداشت این روز در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور را میلیونی و گسترده توصیف کردند.

شبکه المسیره یمن گزارش داد که راهپیمایی‌های گسترده‌ای در تهران و سایر شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این شبکه خبری اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی در تهران و سراسر ایران (۸:۳۰ صبح به وقت صنعا) با حضور گسترده مردم آغاز شد و مردم تهران از ۱۰ مسیر مشخص شده برای رسیدن به دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

المسیره در ادامه به بیانیه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران اشاره کرد و افزود: مردم ایران بر اینکه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خیانت نابخشودنی و توطئه کثیف برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین است، هر گونه تلاش برای انحراف اذهان ملت اسلامی از این نقشه شیطانی را محکوم کردند.

این رسانه یمنی اضافه کرد: مردم ایران با اشاره به اینکه آزادی قدس شریف، رهایی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه دشمن و تلاش برای از بین بردن رژیم اسرائیل به عنوان غده سرطانی، هدف والای جهان اسلام است بر تحقق این هدف تاکید کردند.

در بیانه پایانی راهپیمایان در تهران، شکست‌های پی در پی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا نشانه زوال هژمونی و صهیونیسم در منطقه دانسته شد.

در این بیانیه به حمایت قاطع و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت به ویژه مجاهدان و مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

شبکه العهد لبنان نیز با پوشش این راهپیمایی گزارش داد که راهپیمایی گسترده‌ای در تهران و شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد و در این راهپیمایی‌ها مردم ایران با آتش زدن پرچم رژیم اسرائیل و آمریکا و سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس ضمن همبستگی با مردم فلسطین بر تداوم و تقویت محور مقاومت علیه اشغالگران تاکید کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «العربی الجدید» نیز حضور گسترده مردم ایران در راهپمایی روز جهانی قدس را مورد توجه قرار داد و نوشت: ایرانیان امروز جمعه در راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، شرکت کردند.

العربی الجدید اضافه کرد: احیای این مناسبت پس از توقف راهپیمایی‌ها طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، امسال با حضور گسترده مردم همراه بود و مردم تهران در خیابان‌های پایتخت به سمت میدان انقلاب، جایی که نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی و اسکتبار جهانی راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی مانند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، شعارهایی علیه حاکمان عربستان، امارات و بحرین و کسانی که به صف عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پیوسته‌اند و آن‌ها را خائن توصیف کردند، سر دادند. .

ایرانیان در شهرهای مختلف این کشور همچنین پرچم‌های آمریکا و رژیم اسرائیل را آتش زدند و همبستگی خود را با فلسطینی‌ها و ساکنان مسجد الاقصی اعلام کردند.

العربی الجدید به نمایش موشک‌های بالستیک سپاه در جریان این راهپیمایی اشاره کرد و افزود: در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران پایتخت ایران، مقامات این کشور از موشک‌های بالستیک «خیبر شکن»، «عماد ۳» و «زلزال» رونمایی کردند.

خبرگزاری سبا یمن نیز گزارش داد که راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز (جمعه) در پاسخ به ندای امام راحل مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس، در تهران و سایر استان‌های ایران برگزار شد.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی در تهران و سراسر ایران با حضور گسترده مردم بویژه دانشگاهیان، جوانان و ورزشکاران برگزار شد، افزود: این مناسبت پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد و مردم ایران همزمان با مسلمانان و سایر آزادگان و پیروان ادیان آسمانی ۹۰ کشور جهان برای محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و برای دفاع از مردم مظلوم فلسطن و قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری سبا اضافه کرد: مقامات ایران همگام با سایر شهروندان و در کنار مردم روزه دار خود برای محکومیت ظلم و ستم صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی کردند.

شبکه المنار لبنان هم گزارش داد که مردم ایران با برگزاری راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس را گرامی داشتند و آزادی قدس را یک مساله اصولی و اساسی جهان اسلام دانستند و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در همه اشکال را محکوم کردند.

این شبکه لبنانی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس که از روز جمعه در سراسر ایران آغاز شده بود با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه بر آزادی قدس شریف، نجات مردم مظلوم فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و تلاش برای از بین بردن رژیم اسرائیل به عنوان غده سرطانی تاکید شد و هر نوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت نابخشودنی و توطئه بدخواهانه برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و محو ویژگی‌های آرمان فلسطین دانسته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.