وزیر کار: تلاش دولت برای بهبود معیشت کارگران متمرکز شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حداقل دستمزد و بالاتر از نرخ تورم را عزم جدی دولت برای بهبود معیشت کارگران اعلام کرد.

«حجت الله عبدالملکی» در صفحه توئیتر خودش نوشت: جامعه عزیز کارگری برای دولت مردمی مهم است؛ این اهمیت محدود به بیان چند عبارت آن‌هم در هفته کار و کارگر نیست و تمام تلاش مجموعه وزارت مردم بر بهبود شرایط کارگران به ویژه در حوزه معیشت متمرکز شده؛ افزایش حداقل دستمزد و بالاتر از نرخ تورم، بیانگر عزم جدی دولت در این زمینه است.

حداقل دستمزد کارگران برای سال امسال  ۵۷.۴  درصد افزایش یافت و دستمزد به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و۷۵۰ تومان و حداقل دستمزد روزانه به ۱۳۹ هزار تومان رسید.

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰  تومان (روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان)، بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان، حق مسکن ۶۵۰  هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۷۵  تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

براساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۵۷.۴ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید. همچنین حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.