روایت یکی از مدیران قدیمی شهرداری تهران از ماجرای اولین رفع حصر پارک در تهران

محمدحقانی یکی از مدیران قدیمی شهرداری تهران است . زمانی که او معاون خدمات شهری شهردار تهران بود حصار بوستان های پایتخت برداشته شد . حقانی درخصوص این که چرا میله های تاریخی پارک شهر باقی ماند و اولین پارکی که بی حصار شد توضیحاتی ارائه داد .

حقانی درباره چگونگی حذف حصارهای پارک ها به اکوایران می گوید:‌ پارکها یکی ازفضاهای عمومی شهرهستند ،زمانی در شرایط خاص  در زمان ساخت دیوارکشی کرده بودند یااگر دیوار نداشت دیوارگذاری می کردند و معتقد بودند شب ها پارک ها پاتوق افراد ولگرد و ناباب و معتاد می شود.

 مدیریت جدید شهرداری در آن زمان[دوره غلامحسین کرباسچی ابتدای دهه هفتاد] چنین اعتقادی نداشت و خلاف این اعتقاد را داشت. ما معتقد بودیم فضاهای عمومی و پارک ها باید به روی مردم باز باشند و این را در گذشته نیز داشتیم و مساجد به عنوان یک فضای فرهنگی و مذهبی و فضای عمومی درش به طور ۲۴ ساعته به روی مردم باز بود.

وی ادامه می دهد: خاموش کردن چراغ های پارک ها کاری بود که اعتقاد داشتیم اشتباه است و مورد پسند مردم و ساکنین شهر تهران نیست؛ چون با بسته شدن پارک ها در شب پارک ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به شکل امن تری در اختیار افراد ناباب و ولگرد و معتاد قرار می گیرد و با خیال راحت به کارهای خودشان می پردازند و به همین دلیل در شب چراغ ها را روشن کردیم و تاسیسات الکترونیکی پارک ها که از بین رفته بود را دوباره بازسازی کردیم و نرده ها را برداشتیم.

متن کامل این گزارش را با تیتر «ماجرای اولین رفع حصر پارک درپایتخت!»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.