علت تجمع داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مقابل دیوان عدالت اداری

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ که خواستار تعویق زمان برگزاری این آزمون هستند، امروز در مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کردند.

در پی مطالبات تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته درباره تعویق زمان این آزمون، صبح امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه این داوطلبان در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تهران تجمع کردند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی خواسته خود را از دیوان عدالت اداری مطالبه کردند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ قرار است در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دلایل زیر را برای مطالبه خود درباره تعویق آزمون مطرح کرده بودند:

۱. حداقل فاصله یکساله بین دو آزمون متوالی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که در این آزمون این فاصله به ده ماه کاهش یافته است.

۲. تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان مطالعه و ایجاد تبعیض بین روزه‌داران و غیر روزه‌داران است که خود تخطی از بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است.

۳. پس از برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری های رسمی ایران و وبسایت‌های دانشگاه‌های داخلی منتشر شد که حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ بود.

۴. با توجه به برگزاری آزمون در روزهای ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت وزارت علوم و ۵ و ۶ خرداد وزارت بهداشت و تداخل زمانی با امتحانات عملی دانشگاه که برای دانشجویان ترم آخر ایجاد مشکل می کند.

۵. با توجه به اینکه در هنگام ثبت نام کنکور ارشد صحبتی از حضوری شدن کلاس ها و دانشگاه نبود لذا تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیر بومی، محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده اند لذا با تداخل با کلاس ها و امتحانات دانشگاهی امکان جابه جایی برای تعداد زیادی از دانشجویان غیر بومی به منظور شرکت در امتحان و بازگشت به محل دانشگاه را عملا غیر ممکن می سازد.

۶. برگزاری کنکور در روز چهارشنبه که روز آموزشی در دانشگاه محسوب می‌شود و تداخل آن با برنامه کلاسهای دانشگاه یا امتحانات عملی دانشگاه‌ها

۷. فاصله زمانی کم بین آزمونهای وزارت علوم و وزارت بهداشت که کمتر از یک هفته است.

۸. عدم تزریق دوز ۳ در اکثریت جامعه و بین داوطلبان و خانواده‌هایشان تا ریسک ابتلا و انتقال کاهش بیابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.