واکنش وحید یامین‌پور به گرفتن جای سروش صحت در «کتاب‌باز»

پس از آن که سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه نگار و منتقد هنری، روز دوشنبه ۲۹ فروردین در یادداشتی در خبرآنلاین از پایان یافتن حضور سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز» و احتمال جانشینی وحید یامین‌پور به جای او نوشت، یامین‌پور در پاسخ به توئیت کاربری که از این موضوع گفت، نوشت: «مزخرف است! من از طرفداران اجرای سروش هستم و پیگیر بودم که «کتاب‌باز» دوباره روی آنتن برود. تهیه‌کننده‌اش هم زنگ زد و گفت نمی‌دانم این دروغ را چه کسی رسانه‌ای کرد.»

محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، امروز، سه‌شنبه ۳۰ فروردین در این مورد چنین گفت: «برنامه «کتاب‌باز» به جهت این که فصل گذشته ۲۲۰ قسمتِ نفس‌گیر داشت، در حال حاضر در دوره استراحت به سر می‌برد. حال در این تایم استراحت، اتفاقاتی هم در سازمان صداوسیما افتاده مبنی بر دوره تحول محتوایی که آن را در پیش داریم.»

او درباره‌ همکاری این شبکه با سروش صحت نیز توضیح داد: «یک برنامه، مجموعه‌ای از عوامل را شامل می‌شود. آقای صحت هم در چند فصل از برنامه حضور داشتند و زحمات زیادی کشیدند و در حال حاضر نیز در فضای آثار نمایشی مشغول کار هستند. ایشان از سرمایه‌های تلویزیون و سینما هستند و از نظر حضور شخصِ ایشان مشکلی نیست؛ بلکه بحث به لحاظ فرمی و محتوایی است که بررسی‌هایی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برنامه را با کیفیت بیشتر و محتوای غنی‌تر تولید کنیم.»

«کتاب‌باز» از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از شبکه نسیم روی آنتن رفت. این برنامه در چهار فصل روی آنتن رفت و فصل پنجم آن از پانزدهم شهریور ۱۳۹۹ نمایش داده شد. سروش صحت پس از امیرحسین صدیق، از فصل دوم تاکنون اجرای این برنامه را بر عهده داشته است.

واکنش وحید یامین‌پور به گرفتن جای سروش صحت در «کتاب‌باز»: مزخرف است!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.