روسیه سفیر رژیم‌صهیونیستی را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پیش در پیامی در توییتر نوشت که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

وی در این پیام نوشت: «تصاویر و شواهد از اوکراین وحشتناک است. نیروهای روس علیه مردم غیرنظامی بی دفاع جنایت جنگی مرتکب شده‌اند. من قویا این جنایات جنگی را محکوم می‌کنم». 

ازسوی دیگر وزارت خارجه روسیه اخیرا از اظهارات ضدروسی یائیر لاپید در دفاع از رای تل آویو برای تعلیق عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد. 

وزارت خارجه روسیه بیانیه لاپید بعد از رای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه مسکو را «تاسف آور» خواند. 

وزارت خارجه روسیه همچنین گفته، «ما به بیانیه تهاجمی یائیر لاپید توجه کردیم؛ اظهارات وزیر خارجه اسرائیل مایه تاسف است و آن را رد می‌کنیم..» 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود، این اقدامات رژیم صهیونیستی را تلاشی ضعیف برای سوء استفاده از مساله اوکراین و منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از یکی از قدیمیترین تنشهای حل نشده (مساله فلسطین) این رژیم خوانده است. 

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا تحت فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حالت تعلیق درآورد. 

اسرائیل در همراهی با آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت داد و آشکار مواضع ضدروسی گرفت. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود در بیانیه خود بعد از رای گیری مدعی شد، کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است. 

روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضدروسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گراییده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.