رایزنی تلفنی  لاوروف با اسرائیل درباره برجام

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر خارجه روسیه به ابتکار طرف اسراییلی با وی گفت و گوی تلفنی کرد و دو طرف باتوجه به اینکه در این روزها سی مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و اسراییل و نیز در ادامه گفت و گوهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نفتالی بنت در شهر سوچی، تبادل نظر کردند.   

وزیران خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی بر علاقه مندی برای گسترش همکاریهای دوجانبه تاکید کرده و به آهنک بالای تماس های مقامهای دو طرف در سطوح مختلف اشاره کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف و لاپید درخصوص برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه ای ازجمله سیر اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران و برجام تبادل نظر کردند.

به عقیده کارشناسان، رژیم صهیونیستی با وجود داشتن زرادخانه هسته ای و انبار بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای که تهدیدی برای کشورهای منطقه خاورمیانه محسوب می شود، ادعاهای بی اساس در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی مطرح می کند و از مخالفان سرسخت برجام است و برای شکست و ناکام گذاشتن تلاش ها برای احیای این توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل تلاش می کند.  

وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: در گفت وگوی تلفنی همچنین به اهمیت تلاش های مشترک برای مقابله با تحریف نتایج جنگ دوم جهانی و واقعیت های تاریخی ازجمله تراژدی هولوکاست اشاره شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.