چه کسی به ابراهیم رئیسی اطلاعات غلط می دهد؟

پس از درخواست عجیب رئیس جمهور مردمی برای کشف پشت پرده گرانی ها در اقتصاد ایران، این سوال مطرح شده است که چه کسی به آیت الله رئیسی اطلاعات غلط می دهد؟

بررسی اطلاعات بانک مرکزی در ۲۰ سال اخیر و همچنین ۶ ماه گذشته نشان می دهد که ۸۷ درصد در بلندمدت و ۸۵ درصد در کوتاه مدت از میزان خلق پول به عملکرد بانک ها با میدان داری بانک های خصوصی باز می گردد و ارتباطی با بودجه دولت ندارد. یعنی اگر دولت سیزدهم مانند ۷ ماه گذشته از منابع بانک مرکزی برای تامین بودجه استفاده نکند هم نرخ تورم بالا باقی خواهد ماند، زیرا بانک ها راه خود را می روند.

ریشه گرانی ها پشت پرده پنهانی ندارد و به تورم بالا باز می گردد که ریشه تورم هم در عملکرد نظام بانکی کشور قابل بررسی است، و کسانی که به رئیس جمهور می گویند ریشه گرانی کالاها به عاملی غیر از تورم باز می گردد، در روز روشن به رئیس دولت آدرس غلط می دهند.

نقش مخبر در انتقال اطلاعات غلط به رئیسی / روز روشن به رئیس دولت آدرس غلط می دهند

مشخص نیست که چرا محمد مخبر فرمانده اقتصادی دولت اطلاعات ارسالی به رئیس دولت را بررسی نکرده و جلوی اشتباهات را پیش از وقوع نمی گیرد تا مانند مورد اخیر برای آیت الله رئیسی هزینه سازی نشود.

دولت باید جلوی نقش ویرانگر نظام بانکی را بگیرد، در غیر اینصورت با ادامه تورم بالا و رالی قیمت ها، اعتماد مردم از کاهش یافته و برای نظام هزینه سازی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.