روایت کیهان از پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در هرات

روز دوشنبه عده‌ای به سرکنسولگری ایران در هرات حمله ور شده و اقدام به سنگ پرانی کردند.

این اقدام سخیف به علاوه شهادت دو طلبه اهل سنت در گنبد کاووس، شهادت دو روحانی در حرم مطهر رضوی و انتشار کلیپ‌های مشکوک و جعلی به مثابه تکه‌های یک پازل با اهداف پلید امنیتی و اقتصادی از سوی دشمن علیه دو ملت ایران و افغانستان طراحی و چیده شده‌اند.

اغراض امنیتی توطئه‌های مذکور، اختلاف‌افکنی و تفرقه‌اندازی میان دو ملت همسایه ایران و افغانستان است که پیوندها واشتراکات دیرینه در زمینه‌های گوناگون دارند. هدف اقتصادی این سناریوها و جنایات نیز ضربه‌زدن به پروژه خنثی‌سازی تحریم‌ها است. دولت سیزدهم با حرکت درون‌زا و متکی به توانمندی‌های ملی، دیپلماسی اقتصادی و گسترش تجارت خارجی و همکاری‌ها با کشورهای همسایه، معطل مذاکرات معطوف به برجام و گردن‌کشی‌های غرب نمانده است، تضمین مطمئن درباره عدم تکرار عهدشکنی می‌خواهد و در حال خنثی‌سازی تحریم و تعامل پویا و فعال با شرق است. دولت صادرات و شرکای تجاری خود را با اولویت همسایگان تنوع بخشیده و تحریم را زیر پا می‌‎گذارد.

واردات گسترده واکسن، عضویت ایران در پیمان شانگهای، انعقاد قرارداد سوآپ گازی باترکمنستان و آذربایجان، سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، پیگیری همکاری بلندمدت با روسیه، رشد 41 درصدی صادرات، گذر تجارت خارجی کشور از 101 میلیارد دلار در سال 1400، افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت و رشد ۳۵ درصدی متوسط ماهانه صادرات غیرنفتی نسبت به میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی در پنج ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، رساندن رقم صادرات غیرنفتی به بالاترین رقم پس از انقلاب، قراردادهای جدید باترکیه و پاکستان و عراق و سوریه طلیعه‌هایی از رویکرد مبارک دولت سیزدهم و در شرایط تحریم و بدون برجام و FATF است.

از این رو، دولت با سیاست خارجی پویا و فعال، خنثی‌سازی تحریم و افزایش تعامل و تجارت خارجی با همسایگان، نقش مؤثر خود در تکوین «قرن جدید آسیایی» و انتقال محور قدرت از غرب به شرق را ایفا می‌کند و در حال به هم زدن نقشه شوم غرب برای نابودی توانمندی‌های ایران است. افزون بر این، دشمن از محور مقاومت شکست‌های پی‌درپی خورده است و از سر عجز به تکاپو افتاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.