صدر اعظم اتریش با پوتین دیدار می‌کند

صدر اعظم اتریش روز دوشنبه به مسکو سفر می‌کند تا با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

صدر اعظم اتریش روز شنبه به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده بود و با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های غربی مدعی هستند که با گذشت 6 هفته از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو نظامیان خود را از بخش شمالی اوکراین در اطراف کی‌یف خارج کرده است و تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق اوکراین قرار داده است. تصاویر ماهواره‌ای فناوری‌های مکسار که روز جمعه هفته گذشته جمع‌آوری شده بود، کاروان هشت مایلی از خودروهای نظامی روسیه را نشان می‌داد که از طریق شهرک «ولیکی برلوک» به سمت جنوب و منطقه دونباس حرکت می‌کردند.

تحلیلگران نظامی غرب می‌گویند که هلالی از قلمرو شرق اوکراین از خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، در شمال به سمت خرسون در جنوب تحت کنترل روسیه است اما ضدحمله‌‌های اوکراین، کنترل روسیه بر خرسون را تهدید می‌کند و نیروهای اوکراینی در حال نبرد با نیروهای روس در منطقه دونباس هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که غیرنظامیان در شرق اوکراین در حال تخلیه شهرها هستند و مقام‌های اوکراینی از شهروندان شرق اوکراین خواسته‌اند هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را به محل‌های امن ترک کنند. «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین پیش از این گفته بود که روز شنبه هفته جاری، 10 کریدور امن برای تخلیه غیرنظامیان در شرق اوکراین ایجاد خواهد شد.

به دنبال دیدار روز شنبه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، لندن قصد دارد ارتش اوکراین را برای مقابله با روسیه به تجهیزات نظامی جدید مجهز کند و ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند. از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ور تر کردن این جنگ به کار بسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.