پوتین پیشنهاد زلنسکی را نپذیرفت

منابع عبری از مخالفت رئیس جمهور روسیه با پیشنهاد برگزاری مذاکرات در شهر اشغالی قدس خبر دادند.

روز شنبه دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تلفنی گفتگو کرده است.

نخست وزیر اسرائیل گفت که این تماس تلفنی که بیش از یک ساعت به طول انجامید به معنای توقف درگیری ها در اوکراین و تلاش های اسرائیل در این زمینه است.

پس از این نشست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت به نفتالی بنت پیشنهاد داده که در قدس اشغالی بین مسکو و کی‌یف نشست برگزار کند. رئیس جمهور اوکراین گفت که اسرائیل می‌تواند تضمین‌های امنیتی به اوکراین بدهد.

وی همچنین در ویدئویی عنوان داشت: دشمن می‌خواهد سناریوی دونتسک و لوهانسک را در خرسون تکرار کند. اعضای شورای شهر خرسون روز شنبه در نشستی تاکید کردند که این شهر اوکراینی است و تلاش برای اعلام این شهر به عنوان یک جمهوری مستقل را رد می‌کنند.

رئیس جمهور اوکراین افزود: ما "اشغالگران" روس را نخواهیم بخشید و همه کسانی که در جنگ علیه کشور ما نقش داشته باشند را تحت پیگرد قرار می‌دهیم و برای شکست دشمن به زمان و قدرت نیاز داریم.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: ما برنامه‌هایی را داریم و مطمئن هستیم که با تکیه بر نیروهای خود به اهداف خود خواهیم رسید.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت: "اکنون ما قوی‌ترین حمایت را در تاریخ اوکراین و تاریخ استقلال خود داریم. روسیه با حمله به ما خود را منزوی کرد و به کشوری تبدیل شده است که هیچکس نمی‌خواهد در آن زندگی کند."

وی افزود: "قدرت و شجاعت مردم و ارتش ما همه جهان را شگفت زده کرد زیرا ما برای زندگی بهتر برای فرزندانمان می جنگیم."

رئیس جمهور اوکراین همچنین در توضیح جزئیات گفتگوی خود با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد: روسیه ما را شکست نخواهد داد.

وی گفت: من با نخست وزیر اسرائیل در مورد حملات روسیه و چشم انداز مذاکرات صلح صحبت کردم و از نخست وزیر اسرائیل خواستم تا به آزادی شهردار ملیتوپل و شخصیت های محلی کمک کند.

زلنسکی افزود: "ما موفق شدیم ۱۲۷۲۹ نفر رااز شهر بیرون بیاوریم و کمک های بشردوستانه به ماریوپل باید روز یکشنبه برسد."

نخست وزیر اوکراین تاکید کرد: روسیه ما را تحت سلطه قرار نخواهد داد و ما تلاش می‌کنیم تا همه چیز لازم را برای دفاع و آزادسازی بیشتر سرزمین‌هایمان در اختیار نیروهای خود قرار دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.