دیدار روسای جمهور روسیه و فنلاند در مسکو با یکدیگر

به گزارش تاس، دفتر ریاست جمهوری فنلاند با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «سائولی نینیستو» رئیس جمهور این کشور روز ۲۹ اکتبر با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری فنلاند با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «سائولی نینیستو» رئیس جمهور این کشور روز ۲۹ اکتبر با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر رئیس جمهور فنلاند با تاکید بر اینکه این دیدار در راستای گفتگو میان دو طرف در خصوص مسائل بین‌المللی و روابط دوجانبه میان فنلاند و روسیه انجام خواهد شد، اعلام کرد: نینیستو در جریان انجام یک دیدار کاری، روز ۲۹ اکتبر به روسیه سفر کرده و با رئیس جمهور پوتین دیدار خواهد کرد. رؤسای جمهور دو کشور گفتگویی رسمی در کرملین خواهند داشت. علاوه بر روابط میان فنلاند و روسیه، دستور کار این دیدار شامل گفتگو در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است، آخرین دیدار رؤسای جمهور دو کشور در آگوست سال ۲۰۱۹ در فنلاند انجام شد.

همچنین، دو طرف در تاریخ ۱۷ سپتامبر طی تماسی تلفنی، در خصوص همکاری‌های دوجانبه، مساله افغانستان و پاره‌ای از دیگر مسائل بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

کاخ کرملین نیز با انتشار بیانیه‌ای، دیدار آخر رؤسای جمهور دو کشور را مفید و سازنده ارزیابی کرده و اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و فنلاند در خصوص مسائل زیادی در حوزه امور بین‌المللی با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.