استعفای گروهی حزب عمران‌خان در پارلمان

رهبران حزب "تحریک انصاف" پاکستان یک روز پس از برکناری «عمران‌خان» از مقام نخست وزیری این کشور از تصمیم خود برای استعفای جمعی از نمایندگی در مجلس ملی خبر داده و تاکید کردند: هرگز با دولت آتی مصالحه نکرده و خواستار انتخابات زودهنگام در پاکستان هستند.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، نشست مسوولان ارشد حزب تحریک به ریاست عمران‌خان روز یکشنبه در اسلام‌آباد برگزار شد و انتظار می‌رود حزب عمران‌خان برای به چالش کشیدن دولت آتی پاکستان برنامه‌های جدیدی ارائه دهند.

حزب تحریک انصاف در اولین گام مقابل دولت آتی پاکستان، تصمیم به استعفا از مجلس گرفته و قرار است تمامی نمایندگان این حزب در مرحله اول در پارلمان ملی استعفا کنند.

رهبران حزب تحریک انصاف امروز طی گفت‌وگو با رسانه‌ها در اسلام‌آباد از برگزاری تظاهرات سراسری حامیان عمران‌خان و فعالان حزب تحریک انصاف در شهرهای مختلف پاکستان علیه جبهه مشترک اپوزیسیون که هم اکنون در تکاپوی تشکیل دولت آتی پاکستان است، خبر دادند.

آنان حاکمان آتی پاکستان را به تبانی با عناصر خارجی و مشارکت در موفقیت توطئه تغییرحکومت در کشور متهم کرده و افزودند: حزب عمران‌خان هرگز تسلیم نشده و اجازه عرص اندام به "دولت تحمیلی از خارج" را نخواهد داد.

جبهه مشترک جناح مخالف پاکستان که موفق به تصویب عدم اعتماد علیه عمران خان شده‌، اکنون «شهباز شریف» رهبر اپوزیسیون را به عنوان نامزد مشترک خود برای تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان معرفی کرده‌اند.

شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان تاکنون سه دوره سروزیری ایالت پنجاب به عنوان دومین ایالت بزرگ این کشور را بر عهده داشته است.

وی امروز مدارک نامزدی خود برای کرسی نخست وزیر پاکستان را به دبیرخانه مجلس این کشور ارائه کرد و متقابلا «شاه محمود قریشی» وزیر سابق امور خارجه نیز به عنوان نامزد حزب تحریک انصاف به عنوان کاندید دیگر درخواست خود را تقدیم پارلمان کرده است‌.

قرار است فردا دوشنبه رای گیری بری انتخاب نخست وزیر آتی و رئیس جدید مجلس پاکستان در صحن علنی پارلمان ملی برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.