لاوروف: مذاکرات با اوکراین به سختی پیش می رود

لاوروف با اشاره به اینکه روند مذاکرات با اوکراین آسان نیست و به سختی پیش می‌رود، گفت: روسیه تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف فرآیند مذاکرات با اوکراین به کار می‌گیرد. مقامات اوکراین باید اقدامات جدی را برای پایان دادن به تبعیض علیه کسانی که در اوکراین به زبان روسی صحبت می‌کنند، انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: غرب کشورهای متعددی را به سوی توقف همکاری با روسیه در همه زمینه‌ها سوق می‌دهد. ما برگزاری نشست‌هایی در چارچوب مذاکرات با اوکراین در کشورهای دیگر را رد نمی‌کنیم.

لاوروف در ادامه از ایفای نقش مثبت بلاروس در مذاکرات بین روسیه و اوکراین استقبال کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: ما همه اقلیم‌ها و استان‌های روسیه را برای برقراری روابط مستقیم با ارمنستان تشویق می‌کنیم. ما با ارمنستان در مسائل مختلف بین المللی مواضع یکسان و نزدیک اتخاذ می‌کنیم. من و همتای ارمنستانی درباره موضوع خلع سلاح در مرز ارمنستان و آذربایجان رایزنی کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: ارمنستان یکی از شرکای تجاری مهم ما است و حجم مبادلات تجاری بین ما به سطح قبل از شیوع کرونا بازگشته است.

لاوروف از عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه هم استقبال کرد و در ادامه تأکید کرد: ما به حل و فصل اوضاع در منطقه قره باغ پایبند هستیم و نیروهای حافظ صلح ما در این منطقه درباره تنش ماه گذشته در قره باغ تحقیق می‌کنند. روسیه آماده است زمینه را برای امضای توافق بین ارمنستان و آذربایجان فراهم کند.

وزیر خارجه ارمنستان هم در این نشست گفت: برنامه‌ای را برای همکاری دیپلماتیک با روسیه در طول دو سال آینده امضا کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.