وضعیت بازار سهام سه شنبه 16 فروردین 1401/حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال ماندند

شاخص ها در بورس همان مسیر صعودی را دنبال کردند. اگرچه از توان موتور رشد شاخص ها کاسته شد اما مسیر قبلی تداوم یافت. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش ۲.۶ هزار واحد (معادل ۰.۱۸ درصد) در نقطه ۱.۴۷۱ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن (بورس) نیز با ۲.۵ هزار واحد (معادل ۰.۶۹ درصد) در نقطه ۳۷۵.۸ هزار واحد ایستاد.

نمادهای شپنا، اخابر، رمپنا و همراه جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشتند. ومعادن، شستا و فولاد هم با بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس روبه رو بود.

شاخص کل فرابورس با افزایش ۹۱.۸ واحد در نقطه ۱۹.۷۸ هزار واحد ایستاد. کگهر، ارفع، ومهان، شراز و غصینو جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورش داشتند. البته آریا و دماوند با بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس روبه رو بودند.

حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال ماندند

ارزش کل معاملات بازار سهام هم ۷.۷۷ همت بود و ارزش سهم معاملات خُرد ۷.۷۷ همت برآورد شد. اگرچه ارزش معاملات خُرد فعلا مثبت ارزیابی میشود و همین میتواند به ورودی پول ها به بازار کمک کند اما حقیقی ها در معاملات امروز ۴۱.۹ میلیارد تومان از بازار سهام و ۱۰۲.۲ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. حقیقی ها در معاملات امروز همچنان جایگاه خرید را حفظ کردند؛ به طوریکه سرانه خرید ۳۱.۷ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۸.۲ میلیون تومان برآورد شد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «رونق معاملات حقیقی ها در بورس تهران / کدام سهم ها بیشترین بازدهی را داشتند؟»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.