افشاگری کارگردان و نویسنده زن درباره آزار چهره شناخته شده سینما/مرا به جاهای خلوت دعوت می‌کرد

چیستا یثربی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه نویس گفته است که یکی از اهالی شناخته‌شده سینما سعی کرده به او تجاوز کند و وقتی او مقاومت کرده، از آن مرد کتک خورده است.

خانم یثربی در یگ گفت و گو بیان کرد: که در سال ۱۳۸۳ مشغول نوشتن فیلمنامه برای شخصی بوده که چند بار او را به مکان‌های خلوت دعوت کرده تا فیلمنامه را آنجا بنویسد و در نهایت بعد از چند جلسه او را به خانه‌اش در شمال شهر تهران دعوت کرده است.

خانم یثربی، که سال‌ها نمایشنامه و فیلمنامه نوشته و بازیگردانی هم کرده است،  توضیح داد که فرد مورد نظر زمانی که خانم یثربی ۳۲ ساله بوده، در یک شب برفی زمستان او را به خانه‌اش دعوت کرده و گفته افراد دیگر هم در خانه هستند.

واکنش معاون رئیسی جمهور به بیانیه زنان سینماگر در اعتراض به خشونت علیه زنان

 

وعده خانه سینما برای پیگیری خشونت‌های رفتاری و جنسی

پیشنهاد مهم یک حقوقدان به زنان آزاردیده در سینما | هیئت رسیدگی به آزارهای جنسی در محیط آکادمیک تشکیل شده است

 

واکنش زنان سینماگر به افشاگری‌های اخیر درباره آزار جنسی

خروش آزار دیده‌های جنسی در سینما باید حمایت شود

افشاگری یک دستیار کارگردان زن از آزار و اذیت بازیگر معروف | من را کشید سمت خودش و از من خواست ... | واکنش‌ ناامید کننده کارگردان

واکنش تند کارگردان زن به بیانیه زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی

او می‌گوید در خانه هنگامی که مشغول تایپ با کامپیوتر بوده، این فرد از پشت سر سعی کرده به  خانم یثربی دست درازی کند. خانم یثربی می‌گوید وقتی مقاومت کرده، آن فرد شروع به ضرب و شتم و توهین کرده است: من زورم به آن آدم نمی‌رسید. تنها هدیه‌ای که خدا به من داد یک جاچسبی روی میز بود که محکم به پنجره کوبیدم و شیشه شکست. سرایداری که ته حیاط بود، صدا را شنید و دوید به سمت اتاق. در حالی که دست من پر خون بود، آن فرد لباسش را مرتب می‌کرد. ساک و کیف من را نداد و گفت گم‌شو خونه‌تون! گفتم با کدام پول؟ پولم داخل کیف است. گفت کیف آنجا می‌ماند. من ساعت ۱۰ شب در خیابانی در بالای شهر بودم که یک موتوری دلش سوخت و سوارم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.