انسیه خزعلی: اتفاقات ورزشگاه مشهد از سوی برخی مسوولان عمدی بود

معاون رییس جمهوری در امور زنان گفت: در مورد واقعه ناگوار مشهد می‌شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می رسد نوعی برنامه‌ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولان در کار بود.

انسیه خزعلی در مورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در شهر مشهد، اظهار کرد: این واقعه ناگوار بود و می شود گفت علاوه بر بد سلیقگی و بی تدبیری، به نظر می رسد نوعی برنامه‌ریزی غیر هوشمند و یا نوعی تعمد از سوی برخی مسوولین در کار بود. جهات مختلفی در این موضوع دخیل بودند. به طور قطع از مهمترین سیاست‌های دولت مردمی، حفظ احترام و کرامت زنان است. رییس جمهوری در مورد این موضوع و خدشه دار شدن احترام بانوان خیلی حساسیت نشان دادند و بسیار متاثر شدند و خیلی سریع دستور پیگیری دادند. الان هم به طور مکرر پیگیر جمع‌بندی و معرفی مسببان و اهمال‌ها یا اعمال‌های غلط هستند. بخشی از این کار غیر دولتی است و بخش مرتبط با دولت نیز مدیریت مناسب با سیاست‌های دولت را نداشته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان در گفت و گوی تلویزیونی در برنامه فوتبال برتر(شبکه سه سیما) تصریح کرد: در سند تحول نسبت به زنان جایگاه بلندی ترسیم شده است و به نظر می رسد این مساله جاهلانه یا عامدانه  به دنبال ضربه زدن به این هدف است و از دستیابی به این موقعیت ممانعت می کند.

خزعلی عنوان کرد: برخی خطاها کاملا مشهود است. انتخاب این ورزشگاه به دلیل نداشتن زیرساخت برای حضور محترمانه بانوان مناسب نبود و اینکه عنوان می کنند فکر می کردند به خاطر کرونا غیر حضوری برگزار می شود، قابل قبول نیست. به نظر می رسد همه این موضوعات سهوی نیست. فقط هم مساله زنان نبوده است. بحث عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل شدن تقریبی ظرفیت  ورزشگاه هم بوده است.

وی ادامه داد: برخورد با خانم‌ها در این بی مدیریتی بیشتر بود چرا که قشر آسیب پذیر هستند. چند ماه پیش ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم که هم حرمت آنها حفظ شد و هم حضور با امنیت و آرامش آنها را شاهد بودیم. ما نمونه‌های از این دست را داشتیم و حالا چرا باید این مساله پیش بیاید.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: امیدوارم این موضوع عامدانه نباشد اما شواهد نشان می دهد که همه آن سهوی نبوده و حداقل بی تدبیری است. قطعا شان زن‌ها باید حفظ شود. ریاست جمهور با انتصاب تعدادی از بانوان در شوراهای عالی بر به کارگیری زنان در مراکز  تصمیم‌گیری و تصمیم سازی تاکید دارند و هیات دولت در سفرهای استانی اعتبارات ویژه‌ای را به زنان خصوصا ورزش بانوان اختصاص می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.