تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه نهم فروردین ماه در شهر مشهد به مصاف لبنان رفت و موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد. اما بیرون از ورزشگاه و پشت درهای آن ماجرای برخورد با زنانی که برای تماشای بازی موفق به ورود به ورزشگاه نشده بودند و برخوردهای صورت گرفته با آنها، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

درپی این حواشی، ابراهیم رئیسی در جلسه روز چهارشنبه دهم فروردین هیات دولت و پس از ارائه گزارشی مبنی بر حواشی پیش آمده در جریان مسابقه فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس، به وزیر کشور ماموریت داد همه جوانب حواشی ایجاد شده را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را در این زمینه به‌کار بگیرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در روز چهارشنبه دهم فروردین ماه در جریان سفر هیات دولت به مشهد گفت: با کسانی که در بازی تیم ملی فوتبال ایران با لبنان مرتکب تخلف شدند با جدیت برخورد می‌شود.ازسوی دیگر در پی حواشی بازی ایران و لبنان در مشهد، رئیس مجلس به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ماموریت داد تا این موضوع را پیگیری کند. پیش از این، نصرالله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون اصل نود از تشکیل پرونده‌ای ویژه در این کمیسیون برای بررسی علل بروز این حواشی خبر داده بود.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز روز گذشته درهمین خصوص از حضور وزرای ورزش و کشور در مجلس برای بررسی حواشی بازی ایران و لبنان خبر داد و گفت: در صورتی که گزارش‌های ارائه شده از سوی آقایان سجادی و احمدی، کافی نباشد کارگروهی از کمیسیون برای بررسی موضوع به مشهد سفر خواهند کرد تا با مسوولان مربوطه جلساتی برگزار کنند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جوکار گفت: پس از بررسی‌ها لازم گزارشی از سوی اعضای کمیسیون تهیه و برای ارزیابی در اختیار هیات رئیسه قوه مقننه قرار خواهد گرفت.همزمان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بعد از اتفاقات پیش آمده در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان حمید سجادی، وزیر ورزش را برای پاسخگویی درباره این اتفاقات امروز به مجلس دعوت کرده‌اند.

معرفی عوامل ماجرای ورزشگاه به مردم

درهمین حال روز گذشته نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: قطعا با عواملی که باعث بروز اتفاقات در ورزشگاه مشهد شدند، برخورد می‌شود و گزارش آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد. به گزارش «ایسنا»، نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به حواشی مسابقه فوتبال ایران و لبنان در شهر مشهد گفت: موضوع پیش آمده در حاشیه مسابقه فوتبال دو تیم مذکور در ورزشگاه شهر مشهد در کمیسیون اصل ۹۰ به جد پیگیری می‌شود و قطعا با عواملی که باعث بروز این اتفاقات در ورزشگاه مشهد شدند، برخورد می‌شود و گزارش آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد. برخی جریانات می‌خواهند مسائل را در شهر مشهد به حاشیه ببرند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: عوامل موثر در اتفاقات ورزشگاه مشهد را معرفی می‌کنیم.

واکنش استاندار خراسان رضوی

از سوی دیگر استاندار خراسان رضوی گفت: باید حرمت امام هشتم در این شهر حفظ شود. بنابراین اگر بحثی در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح می‌شود، به دلیل لزوم حفظ این حرمت است و نمی‌توان آن را به دستور شخص خاصی مرتبط دانست.  به گزارش «ایسنا»، یعقوبعلی نظری در خصوص حواشی ورزشگاه امام رضا، اظهار کرد: تصمیماتی که در خصوص بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان گرفته شده بود، استانی نبود. حضور تماشاگران به تصمیم ستاد ملی کرونا انجام شد و تعیین تعداد و ترکیب تماشاگران نیز بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بود. وی افزود: در رسانه‌ها می‌خواهند حواشی ورزشگاه امام رضا (ع) را به نماینده ولی فقیه در استان نسبت دهند، در حالی که ایشان اصلا در آن‌ مقطع در استان حضور نداشت. متاسفانه به دلیل عدم رعایت الزاماتی که تصمیم گرفته شد، اتفاقاتی رخ داد.