یک فروند هواپیمای سبک انگلیس سقوط کرد

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، نیروی دریایی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای «پایپرپی ای-۲۸» روز شنبه از «ولزبورن»، روستایی در مرکز انگلیس، به سمت منطق «لوتوکه» در شمال فرانسه برخاست و به دلایل نامشخص از صفحه رادار محو شد.

پایپر- ۲۸ از هواپیماهای سبک دو یا چهار نفره است که  برای آموزش پرواز، تاکسی هوایی و استفاده شخصی طراحی شده است.

گفته می‌شود که آخرین موقعیت ثبت شده این هواپیما بر فراز آبراه مانش حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی انگلیس بود. عملیات جستجوی انگلیس و فرانسه در روز شنبه بی نتیجه ماند، اما جستجو روز یکشنبه با یک  فروند بالگرد و یک قایق نجات نیروی دریایی فرانسه وهمچنین یک هواپیمای گارد ساحلی انگلیس از سر گرفته شد.

این سانحه در حالی رخ داد که انگلیس و فرانسه اخیرا بابت استفاده از آبراه مانش اختلاف داشتند. مناقشه طولانی مدت  پس از آنکه شمار بی‌سابقه از مهاجران ازآبراه مانش عبور کردند تا از سواحل فرانسه به انگلیس برسند، تشدید شد و لندن، پاریس را متهم کرد که به اندازه کافی برای متوقف کردن آنها اقدام نمی‌کند.

وزیر کشور فرانسه  در آن برهه در انتقاد صریح از انگلیس، گفت که تقصیر دولت انگلیس است که بسیاری از مهاجران می‌خواهند از آبراه مانش عبور کنند. او فعالان انگلیسی مستقر در شمال فرانسه در اطراف «کاله» و «دانکرک» را متهم کرد که مانع تلاش نیروهای امنیتی می‌شوند.

وزیر کشور فرانسه گفت: «به همتای انگلیسی خود یادآوری می‌کنم که سازمان‌های غیردولتی که از کار پلیس و ژاندارمری جلوگیری می‌کنند،عمدتاً سازمان‌های غیردولتی انگلیس هستند. قاچاقچیانی که شبکه‌ها را سازماندهی می‌کنند و از زنان و کودکان استثمار می‌کنند، اغلب در انگلیس مستقر هستند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.