علم الهدی: کسانی که برخی را به دلیل برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند، دشمن خدایند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : در سفر رئیس جمهور به مشهد، برکات خوبی نصیب شهر ما شد، ۲۶ هزار میلیارد اعتبارات یک ساله برای مسائل مختلف استان تصویب شد و ۳۶ هزار میلیارد تسهیلات نیز برای توسعه تولید در کشاورزی و صنعت در طی این سفر برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد

 حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که با حضور رئیس جمهور و تعدادی از دولتمردان در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز یوم‌الله ۱۲ فروردین و سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی با رای ۹۸.۲ درصدی مردم است، اظهار کرد: آنچه عظمت انقلاب ما را در ابتداء بروزش به دنیا اثبات کرد، این بود که مردم ما آن چنان تشنه انقلاب بودند که کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب، رفراندوم برگزار کردند و ۹۸.۲ درصد مردم به نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی رای دادند. امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. این یعنی مردم‌سالاری دینی، یعنی مردم بر مبنای دین اسلام جامعه خود را اداره کنند. این خلاصه معنای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو رکن دارد، افزود: رکن اول جمهوریت است. همه چیز باید مردمی باشد و اراده و خواست مردم باید در نظام اجرا شود. امروز پس از ۴۳ سال از رای مردم به جمهوری اسلامی، ادعا می‌کنیم که نظام جمهوری‌ اسلامی ایران، مردمی‌ترین و جمهوری‌ترین نظام بر روی کره زمین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، این مردم هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند، ادامه داد: در تمام کشورهای شرقی حزب اراده می‌کند، نه مردم. در کشورهای غربی، لابی صهیونیستی تصمیم می‌گیرد، نه مردم. اما در کشور ما خواست و اراده مردم بر تمام مقدرات این کشور مسلط است و غیر از اراده مردم جریان دیگری حاکم نیست. جمهوریت به شکل بی‌نظیری بر روی کره زمین، در کشور ما اجرا شده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه رکن دوم نظام ما اسلامیت آن است، عنوان کرد: اسلامیت از جمهوریت بالاتر است. ما مسلمانیم و قرآن و اسلام را قبول کردیم. در قرآن گفته شده حاکمیت از آن خداست و هر حاکمیت دیگری طاغوتی است. حاکمیت ما اسلامی است و طاغوتی نیست. حکومت ما مظهر حاکمیت الله است. بنابراین اسلامیت از جمهوریت مهمتر است‌. در حقیقت مردم‌سالاری دینی در نظام ما، دین‌سالاری مردمی است و اصل حاکمیت متعلق به خداست و خدا هم مردم را به سرنوشت‌شان مسلط کرده است.

وی با بیان اینکه در اندیشه سیاسی اسلام، مشارکت سیاسی یک تکلیف است و تنها یک حق نیست، گفت: بر مردم واجب است که مشارکت سیاسی داشته باشند. لذا در طی این ۴۳ سال، شما این فعالیت‌های عظیم انتخاباتی را مشاهده کردید. ما به جمهوریت نظام معتقدیم و باور داریم که در هر مسئله نظام، مردم باید رای دهند و هیچ کاری در این مملکت جز با اراده و انتخاب مردم نباید انجام گیرد. اگر قرار شد حرکتی در این نظام بر خلاف تصمیم مردم صورت گیرد، از نظر همه باطل است و همه محکوم می‌کنیم، اما باید توجه داشت اسلامیت از جمهوریت مهمتر است. همان طور که خلاف رای مردم نباید اقدامی شود، خلاف حکم خدا هم نباید کاری صورت گیرد. فعل حرام نباید در نظام‌ جمهوری اسلامی جایی داشته باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسانی که برخی از افراد را به دلیل حمایت از حجاب و برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند، یا عده‌ای را به خاطر انجام نهی از منکر، خشن معرفی می‌کنند، دشمن خدایند. در نظام اسلامی ما حرام نباید وجود داشته باشد. مردم در اعمال خود آزاد اند، اما در عرصه‌های اجتماعی نباید حرام صورت گیرد. نظام ما جمهوری اسلامی است و باید همه ارزش‌ها و حدود اسلام در تمام شئون زندگی ما اجرا شود، وگرنه اسلامیت نظام ضربه می‌خورد و این بدتر از ضربه خوردن جمهوریت است.

علم الهدی: کسانی که برخی را به دلیل برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند، دشمن خدایند / مسئولان باید در اجرای برنامه‌، حدود شرعی را مقدم بدانند

 

علم‌الهدی با بیان اینکه چون حرمت خدا بالاتر از خلق است، پس ما برای اسلامیت بیشتر از جمهوریت ارزش قائلیم، گفت: برای انتخاب کارگزاران این نظام، هر چه قدر به سراغ مومن‌ترین فرد بروید، انگار به سراغ مردمی‌ترین رفته‌اید. شما مجلس مردمی و دولت مردمی را در نمایندگان، رئیس جمهور و وزرای متدین پیدا می‌کنید و مسئولین نیز باید توجه کنند که چون مردم با ملاک قرار دادن دیانت به آنان رای داده‌اند، پس باید در اجرای برنامه‌های خود، حدود شرعی را بر تمام مسائل مقدم بدانند.

وی اضافه کرد: انسان مردمی، کسی نیست که برای مردم کار کند، بلکه کسی است که برای خدا به مردم خدمت کند. آن‌هایی که برای مردم کار می‌کنند، می‌خواهند مردم را فریب دهند، اما آنانی که برای خدا به مردم خدمت می‌کنند، رضای خدا را در نظر دارند و از مردم چیزی نمی‌خواهند. در نظام ما، دولت مردمی، دولتی است که برای خدا به مردم خدمت کند. مردم را در نظر نگیرد و خدا را در نظر داشته باشد و برای او، به مردم خدمت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز ما خدا را شاکریم که در این نظام از یک دولت مردمی برخورداریم که ملاک اصلی رئیس جمهور و وزرا، تقوا است، عنوان کرد: امیدواریم خدای متعال این نعمت را همواره برای مردم ما حفظ کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مشهد، برکات خوبی نصیب شهر ما شد، اظهار کرد: ۲۶ هزار میلیارد اعتبارات یک ساله برای مسائل مختلف استان تصویب شد و ۳۶ هزار میلیارد تسهیلات نیز برای توسعه تولید در کشاورزی و صنعت در طی این سفر برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد. خوشبختانه در این سفر اکثر دولتمردان حضور داشتند و از همه آنان و رئیس جمهور تشکر می‌کنیم. این‌ها به این دلیل نبود که مشهد موطن آقای رئیس جمهور است، بینش ایشان اقتضا می‌کند نسبت به تمام کشور عملکرد یکسان داشته باشند و مصوبات رئیس جمهور در سفر به مشهد، به دلیل حرمت و عظمت امام هشتم(ع) بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.