علم الهدی: برای هر شهر طبق شرایط اقتصادی آن شهر محدودیت‌ صورت گیرد

 آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با هیئت نظام پزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت: اقتصاد همه کشور از کرونا ضربه سنگینی خورده است به ویژه مشهد الرضا(ع) که اقتصاد زیارتی دارد.

آیت الله علم‌الهدی گفت: این شهر نیازمند تصمیمات تخصصی‌تری برای اعمال محدودیت‌های کرونایی است زیرا در این فصل سرما بسیاری از زائران می‌آیند و در هوای سرد صحن‌ها می‌نشینند و سرما می‌خورند که مستلزم تصمیم خاصی برای باز کردن رواق‌های سرپوشیده حرم امام رضا(ع) است، صرفا با اعمال محدودیت‌های بیشتر نمی‌توان جلودار کرونا شد بلکه باید برای هر شهر طبق شرایط اقتصادی آن شهر اعمال محدودیت‌ها صورت گیرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مسئول درمان است و باید در اعمال محدودیت‌های صحیح نقش موثری داشته باشد؛ شما عزیزان باید تلاش کنید با پرداخت تسهیلات به موقع به جامعه پزشکی، آنان را ساماندهی کنید تا خدمت رسانی به بیماران بهتر صورت گیرد.

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما این است که قدرشناس شهدای خدمت باشیم و امکانات لازم را برای جامعه درمانی که در خط مقدم مبارزه هستند، فراهم کنیم؛ سازمان نظام پزشکی برای نظارت است که باید مراقب نقض قوانین بهداشتی در جامعه باشد. در هیچ جای دنیا بسیج جامعه پزشکی برای کنترل این بلیه منحوس وجود نداشت. ما وظیفه داریم در مقابل فداکاری جامعه پزشکی قدردان باشیم و از آنان تشکر کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.