افشای نامه تهدیدآمیز وزیر جنگ اسرائیل به عباس

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد،‌ بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل در نامه‌ای تهدید آمیز از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته تا حمله سه‌شنبه شب در تل‌آویو را محکوم کند، در غیر این صورت تمامی تسهیلاتی را که رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در ماه رمضان داده است، لغو خواهد کرد.

به گفته منابع مطلع در این زمینه، کمتر از یک ساعت پس از دریافت نامه تهدید آمیز گانتس، محمود عباس در اقدامی نادر عملیات "بنی براک" در شرق تل‌آویو را محکوم کرد.

یک مقام اسرائیلی در همین راستا گفت که این تسهیلات شامل مجوزهای اضافی برای ورود نمازگزاران مسلمان مسن برای اقامه نماز در مسجدالاقصی، تمدید ساعات این مجوزها و سایر اقدامات با هدف تسهیل آزادی تردد برای فلسطینیان است که عموماً محدود است.

با این حال وب سایت تایمز اسرائیل نوشت، پس از حمله روز سه شنبه در تل‌آویو که در آن پنج اسرائیلی کشته شدند این تسهیلات در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

یک مقام فلسطینی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که بعید است رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در این زمینه حمایتی از جانب مردم فلسطین داشته باشد.

محمود عباس عملیات "بنی براک" در شرق تل آویو را که منجر به کشته شدن ۵ اسرائیلی و کشته شدن عامل عملیات شهادت‌طلبانه شد، محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" در این باره اعلام کرد که محمود عباس عصر دیروز کشتار غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی تنها به وخامت بیشتر اوضاع منجر می‌شود.

او افزود؛ همه ما برای رسیدن به ثبات و آرامش تلاش می‌کنیم، به ویژه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تعطیلات مسیحیان و یهودیان، این تلاش‌ها را گسترده‌تر و بیشتر خواهیم ساخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.