سفر مخفیانه مقام اسرائیلی به اردن

رسانه‌های اسرائیلی از سفر محرمانه وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به «امان» و دیدارش با مقامات اردنی خبر دادند.

«عمر بارلف» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی چند روز گذشته سفری محرمانه به اردن داشته و طی آن در خصوص شرایط و امکانات درنظرگرفته شده از سوی تل‌آویو برای فلسطینیان در ماه رمضان، با مقامات این کشور گفت‌وگو کرده است.طبق گزارش این پایگاه خبری، بارلف طی سفرش با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن دیدار و در خصوص امکاناتی که رژیم صهیونیستی در آستانه ورود به ماه رمضان برای فلسطینیان در نظر گرفته، گفت‌وگو کرده است. این تلاش‌ها در جهت جلوگیری از افزایش تنش‌های میدانی در قدس و نوار غربی علیه اشغالگران انجام می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، طرف اردنی خواستار برخی امکانات بیشتر و شرایط بهتری برای فلسطینیان شده است؛ همانطور که مقامات عمان از تل‌آویو خواسته‌اند اجازه دهد تعداد بیشتری از مردم فلسطین، از قدس و مسجدالاقصی طی ماه رمضان بازدید کنند.

بارلف نیز در دیدار با الصفدی، موافقتش با فعالیت‌های اداره اوقاف اردن طی ماه رمضان را اعلام کرده و اجازه داده است که تعداد کارمندان اردنی بیشتری در قدس و مساجد قدیمی فلسطین حضور پیداکنند.

این سفر پنهانی در حالی انجام شده که از هفته‌ها قبل تماس‌هایی بین مقامات اردنی، رژیم صهیونیستی و حتی دولت خودگردان فلسطین، با هدف کنترل اوضاع و منع درگیری‌ها در ماه رمضان، رد و بدل شده بود. 

در چارچوب این تماس‌ها و هماهنگی‌ها، «عبدالله دوم»  شاه اردن روز گذشته به همراه ولی‌عهد خود به رام‌الله سفر کرد؛ سفری که با استقبال «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همراه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.